«میهن صنعت» گزارش می‌دهد؛

اولین سری تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید تحویل مشتریان شد

صبح امروز برند فونیکس اولین سری خودروهای پلاگین هایبرید مونتاژی ایران را تحویل مشتریان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در شرایطی که بازار خودرو ایران به سمت خودروهای با سوخت پاک ‌می‌رود و وزارت صمت نیز تلاش‌های فراوانی برای تغییر سلیقه خودرویی مردم کشور کرده است، برند فونیکس طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد خود، اولین سری خودروهای تیگو ۸ پلاگین هایبرید (PHEV) و سازگار با محیط زیست خودرا تحویل مشتریان داد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که در هتل المپیک تهران برگزار شد، برند فونیکس‌ حدود ۳۰  خودروی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید را پس از برگزاری جلسه آموزشی با محوریت تکنولوژی‌های پیشرفته این خودرو مدرن، به دست مشتریان خود رساند.

در این مراسم جک لی؛ مدیر عامل شرکت مدیران خودرو با اشاره به تحویل اولین سری خودروهای پلاگین هیبرید مونتاژی به مشتریان گفت : از حس اعتمادی که به عنوان اولین مشتریان این محصول به شرکت مدیران خودرو داشته‌اید تشکر می‌کنم چرا که موضوع محیط زیست برای ما بسیار مهم بوده و این مهم در  جهان بسیار حائز اهمیت است.

جک لی ادامه داد:  باید قبول کنیم که آینده صنعت خودرو جهان با خودروهای پاک گره خورده است چرا که  بحران آلودگی در جهان در حال گسترش بوده و سلامتی مردم جهان در خطر است.

وی گفت :  تمامی خودروسازان بزرگ جهان به سمت و سوی خودروهای با سوخت پاک در حرکت بوده و  بر این باور هستند که با پیشرفت تکنولوژی خودروهای پلاگین هایبرید و برقی می توانند جهان سالم‌تری داشته باشند.

جک لی در پایان افزود :  ضمن قدردانی از مشتریان عزیزمان به زودی محصولات بیشتری به صورت پلاگین هایبرید و برقی به بازار خودرو ایران معرفی خواهیم کرد.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید

فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) است. قدرت این خودرو از مجموع یک موتور بنزینی و دو موتور برقی تأمین می‌شود که نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور  ۳۲۶ اسب بخار  و  گشتاور آن هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صدی این خودرو نیز  ۷.۶ ثانیه اعلام شده است.

قدرت از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ‌های جلوی این کراس اوور ۷ نفره می‌رسد. همچنین  مصرف سوخت تیگو ۸ پرو پلاگین هاییرید در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بوده و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=273641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه