ارتباطات زیرساخت:

اپراتورها اگر درباره تلگرام صوتی نامه ای از دادستانی بگیرند باید اجرا کنند

سخنگوی شرکت ارتباطات زیرساخت در حالی مسدود شدن تلگرام صوتی را «فقط» در اختیار مقام قضایی و اپراتورها را موظف به اجرای دستورهای دادستانی می داند که اپراتورها همچنان از دریافت نامه این نهاد برای مسدودسازی ابراز بی اطلاعی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از شامگاه یکشنبه خدمات تلگرام صوتی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است و این محدودیت همچنان ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت ارتباطات زیرساخت عصر امروز (دوشنبه) به ایرنا گفت: مسدود شدن تلگرام صوتی فقط در اختیار مقام قضایی است و اگر دادستانی به اپراتورها برای مسدود شدن نامه داده باشد ناگزیر به اجرایند.
«رضا اسماعیلی» ادامه داد: این موضوع به شرکت زیرساخت ارتباطی ندارد و مقام قضایی در این باره تصمیم می گیرد.
وی افزود: اپراتورهای پایه می توانند با دریافت دستور دادستانی کل کشور برای مسدودسازی تلگرام صوتی اقدام کنند و اگر چنین نامه ای از سوی دادستانی در اختیار آنها باشد ناگزیرند اقدام کنند.
خبری از مدیرعامل تلگرام نیز در برخی شبکه های پیام رسان منتشر شده است که گفته «مسدود شدن تلگرام صوتی از طریق اپراتورهای ایرانی بوده است».
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در زمینه به ایرنا گفت: از دسترس خارج شدن امکان تماس صوتی تلگرام ممکن است به دلیل بروز مشکل فنی در این شبکه پیام رسان باشد.
«داود زارعیان» افزود: اپراتورها در زمینه مسدود سازی به تنهایی تصمیم گیر نیستند و اگر نامه ای نیز در این زمینه از سوی دادستانی فرستاده شده باشد ابتدا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرستاده می شود.
وی ادامه داد: باید از وزارت ارتباطات در این زمینه سوال کرد.
مدیر روابط عمومی ایرانسل نیز از دادن پاسخ روشن در این باره خودداری کرد.
رایتل هنوز به پیگیری های خبرنگار ایرنا پاسخی نداده است.
شرکت ارتباطات زیرساخت نیز آنگونه که آمد، هر گونه مسدودسازی تلگرام صوتی را فقط در اختیار مقام قضایی اعلام کرده است.

تلگرام از دهم فروردین سرویس صوتی رایگان خود را راه اندازی کرد.‌
این سرویس بیست و پنجم فروردین ماه به ایران رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=119432
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه