محمدرضا غروبی در گفتگو با میهن صنعت اعلام کرد :

اکنون زمان مناسبی برای انتقاد از تیم ملی نیست/به فکر کاراته باشیم نه منافع شخصی

میهن صنعت : نبود من و امثال من نباید باعث متشنج کردن جو تیم ملی شود.بهتر است از خراب کردن یکدیگر دست برداریم تا کاراته پیشرفت کند نه شخص یا اشخاصی که به فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مدت زمان کمی تا اعزام تیم ملی کاراته به مسابقات کشورهای اسلامی باقی مانده است.

انتقادات شدید و تند اهالی خانواده بزرگ کاراته نسبت به یکدیگر باعث به حاشیه کشیده شدن تیم ملی و عدم تمرکز اعضای کادر فنی و بازیکنان شده است. این حاشیه ها نتیجه ای جز عدم موفقیت تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران را به همراه نخواهد داشت.

 

این حرف ها را از زبان محمدرضا غروبی،بازیکن تیم ملی کاراته در مسابقات آسیایی 2009 بزرگسالان چین، که پس از 10 سال طلسم نگرفتن مدال طلای وزن 60 کیلو گرم را شکست می شنویم.

وی با حضور خود در دفتر پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به گفتگو در مورد تیم ملی و حاشیه های به وجود آمده پرداخت.

 

آقای غروبی شما به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین سبک وزن های ایران به شمار می روید.دلیل خط خوردن شما از  تیم ملی چه بود ؟

امسال برای اولین بار در یک وزن بالاتر شرکت کردم و عملکرد بدی هم نداشتم.در انتخابی ها جزو 3 نفر برتر شدم و بدون امتیاز دادن به حریفانم از تیم ملی کنار گذاشته شدم.

اما خوب این نظر کادر فنی بود و من هم بدون اعتراضی اردو را ترک کردم.در حال حاضر هم هیچ انتقادی به کادر فنی و انتخابی های برگزار شده ندارم.شاید حرف هایی در دلم باشد اما نمی خواهم جو کاراته بیشتر از این خراب شود .

بهتر است در شرایط فعلی دست به دست هم دهیم تا تیم ملی قدرتمندی را روانه بازی های کشورهای اسلامی کنیم.

به عقیده من نبود من و امثال من نباید باعث متشنج کردن جو تیم ملی شود.بهتر است از خراب کردن یکدیگر دست برداریم تا کاراته پیشرفت کند نه شخص یا اشخاصی که به فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند.

من هم گلایه هایی داشته و دارم  اما حالا زمان مناسبی برای این صحبت ها نیست.امیدوارم هر شخصی که پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن می کند خوش رنگترین مدال این مسابقات را کسب کند چرا که اثر مثبت این مدال ها به کل جامعه کاراته و خود من باز می گردد.

 

 

http://www.mihansanat.ir/upload/img/%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%ba%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c.jpg

 

علیرضا سمندر در حال حاضر سرپرست فدراسیون کاراته می باشد و نفوذ او در شرایطی که فدراسیون کاراته بدون رئیس می باشد کم نیست.حسین سمندر که پسر وی می باشد در وزن شماست.ارتباطی بین خط خوردن شما از تیم ملی و حضور مجدد حسین سمندر پس از چند سال غیبت در اردوی تیم ملی وجود ندارد ؟

 

حسین سمندر از دوستان صمیمی من است و مشکلی با هم نداریم و نخواهیم داشت.علیرضا سمندر هم در دوران ریاست خود کارنامه واضح و قابل قبولی دارد.

همانطور که گفتم فعلا زمان مناسبی برای این صحبت ها نیست و بهتر است در حال حاضر فقط به فکر موفقیت تیم ملی باشیم .

 

 انتقادات شدیدی به کادر فنی شده،به خصوص ملی پوش شدن سعید و وحید حسنی پور که خواهر زاده های سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان هستند.فکر نمی کنید دایی خواهر زاده ها را ملی پوش کرده ؟

 سعید و وحید حسنی پور اولین باری نیست که پیراهن تیم ملی را بر تن می کنند.در دوران مربی های دیگر نیز ملی پوش بوده اند.

من در انتخابی ها بودم و عملکرد هر دو را دیدم.اختلاف امتیازات در برد و باخت ها نشانگر عملکرد این دو بوده است.در شرایط مساوی این ها انتخاب نشده اند که بگوییم از رانت فامیلی استفاده کرده اند.

در بازی های آسیایی گوانجو مسعود رهنما سرمربی تیم ملی بود و  در انتخابی های برگزار شده وحید حسنی پور از  تیم ملی کنار رفت و محمد قاسمی جای او را گرفت.

 

چرا اکثر ملی پوش های کاراته گیلانی هستند ؟ به نظر شما فکر نمی کنید کمی برای مردم جای سوال باشد که سرمربی تیم ملی به واسطه گیلانی بودنش بازیکن های گیلانی را انتخاب می کند ؟

 

خدا را شکر در دوره هایی که سر مربی ها گیلانی هم نبودند درصد بالایی از بازیکنان ملی پوش در تمامی رده های سنی، گیلانی بودند.همانطور که در کشتی مازندرانی ها از پتانسیل بالایی بر خوردارند گیلانی ها هم کارته کا و رزمی کاران موفقی را به جامعه ورزشی ایران معرفی کرده اند.

این حرف ها هم  برای بعضی ها شده چماقی بر روی سر کاراته کا ها که هر جا کم می آورند از آن استفاده می کنند.

 

فکر می کنید تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی که در اندوزی برگزار می شود چه نتیجه ای کسب کند ؟

 

این مسابقات از سطح قابل قبولی برخوردار است.برخی از شرکت کنندگان در این مسابقات کسانی هستند که در مسابقات جهانی گذشته مدال کسب کرده اند.تمام تیم ها نیز با قدرت در این مسابقات حاضر می شوند.من هم مثل تمام مردم آرزوی موفقیت برای تیم ملی می کنم.

امیدوارم نتایج خوبی را به دست آورند چرا که نفرات خوبی را در اختیار دارند.من به عنوان عضو کوچکی از جامعه کاراته از تمامی بزرگان کاراته تقاضا می کنم با مصاحبه های خود تیم ملی را به حاشیه نبرند.نمی گویم تیم ملی بدون مشکل است اما این حرف ها هم دردی از مشکلات تیم ملی دوا نمی کند.

در مسابقات آسیایی چین من با این طرز فکر  در مسابقات شرکت کردم که باید از افتخارات نفرات قبلی تیم ملی که در این وزن بودند مثل حسین روحانی که از اسطوره های کاراته ایران و جهان بوده و الگوی کاراته من نیز بوده دفاع کنم.

امثال حسین روحانی به آسیا و جهان ثابت کرده بودند که مدال های این وزن برای ایرانی هاست و من هم باید از این عنوان دفاع می کردم که خدا را شکر توانستم مدال طلای آسیایی چین را به دست آورم.

حکایت تیم ملی کاراته نیز در این شرایط به این شکل است.من کوچکتر از آنم که کسی را نصحیت کنم اما بهتر است این طور فکر کنیم که نفراتی که در حال حاضر ملی پوش هستند می روند تا از عناوین ما و جامه کارته ایران دفاع کنند.

اگر ادعای دلسوزی برای کاراته کشورمان را داریم این جنگ و جدل بر سر جایگاه ها به تیم ملی کمکی نمی کند.

مسعود رهنما،شهرام هروی،مازیار فرید خمامی،حسین روحانی و مهدی جعفری افرادی با کارنامه درخشان هستند.خودم به شخصه سالهای زیادی را با این عزیزان کار کردم و خاطرات خوبی هم با آنها دارم.از نبودم در تیم ملی ناراحتم اما امیدوارم تیمی خوب به این مسابقات اعزام شود و مدال های رنگین را کسب کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14377
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه