اقدامی مناسب در جهت پیشرفت و رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان

ایجاد بانک تخصصی صنعت خودرو

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : تاسیس بانک تخصصی صنعت خودرو ، حرکت مناسبی در جهت پیشرفت و رفع مشکلات نقدینگی صنعت خودرو خواهد بود.


میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : تاسیس بانک تخصصی صنعت خودرو ، حرکت مناسبی در جهت پیشرفت و رفع مشکلات نقدینگی صنعت خودرو خواهد بود.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در حال حاضر صنعت خودرو پس از بانکها و حوزه نفت ، سومین گردش مالی ( ترن اور) را در کشور برعهده دارد بنابراین چنانچه خودروسازان بتوانند بانک تخصصی صنعت خودرو را  اندازی نمایند قطعا حرکت مناسبی خواهد بود .

وی گفت : با ایجاد بانک تخصصی صنعت خودرو، مردم با اطمینان بیشتری در این بانک سپرده گذاری خواهند نمود ضمن اینکه بسیاری از خرید های خارجی صنعت خودرو نیز از طریق این بانک قابل انجام بوده و در نهایت موجب می شود که فعالیت چشم گیری در بانک مذکور صورت گیرد.

وی افزود : هم اکنون برخی از شرکتهای خودروساز به منظور تسهیل و تسریع در کارها ، اقدام به راه اندازی شرکتهای بیمه ای نمودند قطعا در شرایط موجود تاسیس بانک تخصصی صنعت خودرو از اولویت بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت : با ایجاد بانک تخصصی صنعت خودرو ، مطمئنا بسیاری از مراودات بانکی خریداران و شرکتهای خودروساز بهتر انجام خواهد شد.

وی ایجاد این نوع بانک تخصصی را ،مستلزم  حمایت لازم از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت وبانک مرکزی دانست و گفت :  راه اندازی بانک تخصصی خودروسازان قطعا نیازمند کمک وزارت صنعت ، معدن و تجارت  وبه خصوص معاونت تولید و اقتصادی این وزارتخانه است تا در این راستا مذاکرات اولیه با بانک مرکزی صورت گرفته و مقدمات این اقدام را فراهم نمایند.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه افزود : با گسترش فعالیت بانک تخصصی صنعت خودرو و جذب سرمایه های مردمی ، قطعا امکان کمک به سایر صنایع نیز وجود  خواهد داشت.

نعمت بخش افزود : به نظر می رسد با توجه به گردش مالی بسیار بالای صنعت خودرو ، چنانچه بانک تخصصی در این صنعت راه اندازی شود ، این حرکت کمک خوبی به پیشرفت و  توسعه صنعت خودرو و  پشتوانه مالی مناسبی نیز برای خودروسازان خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4233
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه