میهن صنعت:

ایجاد 20 هزار تعهد استخدامی برای دولت

میهن صنعت: از محل مصوبات استخدامی دولت قبل، 20 هزار تعهد استخدامی برای دولت ایجاد شده است که اعتبار آن ها باید از طریق خروج نیروی انسانی و یا از سایر منابع اعتباری مصوب تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی جمالی قمی- رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور- در گفت و گویی در مورد اینکه چرا تاکنون آمار تعداد کل پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی قبلی که نسبت به استخدام آنها برای دولت تعهد ایجاد شده است و در زمره مجوز استخدامی دولت قرار دارند منتشر نشده است گفت: درخصوص دستگاه‌های ستادی و ملی هنوز رقم دقیقی وجود ندارد، چرا که هنوز تمامی دستگاه‌ها به معاونت توسعه مراجعه نکرده اند تا میزان تعهد ایجاد شده از سوی دستگاه‌های مذکور مشخص شود.

 

 

وی با اشاره به آماری که برای اولین بار عنوان می شد بیان کرد: در حوزه دستگاه‌های استانی حدود 20 هزار نفر تعهد استخدام برای دولت ایجاد شده است.

 

 

به نقل از ایسنا وی در پاسخ به این سوال که آیا طبق شروط استخدامی دولت مبنی بر جذب یک نیرو در صورت خروج سه نفر، در این مورد نیز باید 60 هزار نفر از ساختار دولتی خارج شوند تا این 20 هزار نفر استخدام شوند؟ تصریح کرد: خیر، این دو موضوع را نمی‌توان چندان به هم ارتباط داد، چراکه در حال حاضر تعیین تکلیف این گونه آزمون های استخدامی منوط به تأمین اعتبار است.

 

 

جمالی قمی افزود: تامین اعتبار استخدامی 20 هزار نفر تعهد شده می‌تواند از طریق خروج نیروی انسانی و یا از سایر منابع اعتباری مصوب تأمین شود.

 

 

وی تاکید کرد: استخدام‌های جدید حتما مشروط به خروج سه نفر برای یک مجوز در مشاغل غیرحاکمیتی خواهد بود.

 

 

رییس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی معاونت توسعه خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ دولت این است که یا از طریق خروجی‌هایی که اتفاق می‌افتد و یا منابعی که نظام اداری و مدیریت بودجه‌ای کشور امکان تامین آن را فراهم می نماید، استخدام‌ها انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50612
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه