ميهن صنعت :

ایرادات مصوبه دولت/پیشنهاد تولید خودرو یورو ۴ شش ماه پس از عرضه بنزین اروپایی

ميهن صنعت :‌ دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه اخیر دولت در مورد الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه، گفت: این در حالی است که توزیع سراسری سوخت یورو 4 صورت نگرفته و این مصوبه، برخلاف نظر وزارت صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش با تشریح ایرادات مصوبه اخیر دولت برای مهلت‌دهی به خودروسازان در تولید خودرو با استاندارد یورو 4 اظهار داشت: در این مصوبه عنوان شده که تغییر زمان الزام تولید خودروی یورو4 بنا به پیشنهاد وزارت صنعت انجام شده است، در حالی که پیشنهاد وزارت صنعت این بود که 6 ماه پس از عرضه سراسری سوخت با استاندارد یورو 4 ، تولید خودرو با این استاندارد اجباری شود.

وی تصریح کرد: مصوبه قبلی در مورد تولید خودرو با استاندارد یورو 4 مربوط به 16 اسفندماه سال 90 است که بر اساس آن، خودروسازان موظف بودند از ابتدای فروردین 92 تولیداتشان را با استاندارد یورو 4 عرضه کنند،اما در یکی از بندهای این مصوبه عنوان شده بود که سوخت با استاندارد یورو 4 باید از ابتدای سال 91 عرضه شود.

نعمت‌بخش با بیان اینکه جلسات مختلفی با نمایندگان وزارت نفت در این مورد داشته‌ایم، گفت: در این جلسه، مدیران وزارت نفت اعلام کردند که توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 از ابتدای امسال در 8 کلان‌شهر آغاز خواهد شد، اما این توزیع به صورت سراسری نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در مصوبات دولت‌ خاتمی و احمدی نژاد بر عرضه سوخت یورو 4 ،شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد تأکید شده است، وزارت صنعت به دولت پیشنهاد کرد که 6 ماه پیش از تولید خودرو با استاندارد یورو 4، توزیع سراسری سوخت با این استاندارد انجام شود.

وی با بیان اینکه صدور مصوبه مربوط به الزام تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در اول اردیبهشت امسال صادر شده است، گفت: این مصوبه پس از یک هفته به ما ابلاغ شده است که جای سؤال دارد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروسازان حدود 40 روز است نتوانسته‌اند محصولات خود را بفروشند، گفت: قیمت‌گذاری خودرو و همچنین تولید خودرو با استاندارد یورو 4 برای خودروسازان مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: در حال حاضر هر شخصی به خودش اجازه می دهد که در مورد صنعت خودرو اظهار نظر کند و تصمیم‌گیرندگان در مورد مصوبه اخیر دولت نیز به دلخواه خود این مصوبه را صادر کرده‌اند.

وی ادامه داد: مدیرکل سازمان محیط زیست از پلیس راهور خواسته تا شماره‌گذاری خودروهای یورو2 متوقف شود، در حالی که سوخت با استاندارد یورو4 در کشور توزیع نمی‌شود.

به گزارش فارس، دولت برای تولید خودرو با استاندارد یورو4 ، تا ابتدای تیرماه امسال به خودروسازان مهلت داده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16707
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه