آمریکا: در جریان مسئله قرار گرفته بودیم

ایران به اقدام بی‌سابقه بعد از انقلاب دست زد

میهن صنعت : «تحلیلگران مسائل سیاسی به خوبی واقف هستند که این یک تحول راهبردی بزرگ برای مسکو است؛ چرا که جای پای روسیه را در خاورمیانه محکم تر خواهد کرد.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از جام، بمب افکن ها و جنگنده های روسی صبح امروز (سه شنبه) با استفاده از آسمان ایران به اهداف خود در سوریه حمله کردند.

 

وبسایت شبکه سی ان ان در این ارتباط طی تحلیلی گزارش داد: «بکارگیری پایگاه هوایی ایران برای بمباران داعش توسط بمب افکن های روسیه موجی از واکنش ها را در سطح جهان در پی داشت؛ چرا که بعد از انقلاب ایران سابقه نداشته که تهران پایگاه های هوایی خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد.»

 

سی ان ان ادامه داد: «اهمیت این مسئله تنها به ایران محدود نمی شود؛ بلکه این اولین باری است که روسیه از پایگاه هایی خارج از سوریه علیه داعش وارد عمل می شود. تحلیلگران مسائل سیاسی به خوبی  واقف هستند که این یک تحول راهبردی بزرگ برای مسکو است؛ چرا که جای پای روسیه را در خاورمیانه محکم تر خواهد کرد.»

 

منبع مذکور افزود: «اینک جنگنده های روس با فاصله پروازی یک چهارم نسبت به پرواز از پایگاه های خود در روسیه عملیات خود را انجام دهند؛ یعنی فاصله پروازی اینک از 2 ساعت به 30 دقیقه کاهش یافته و این مسئله باعث می شود تا نیاز به سوخت کمتر و در نتیجه بمب های بیشتری طی یک سورتی پرواز حمل شود که این امر دقت عملیات را بیشتر خواهد کرد.»

لازم به ذکر است که خبر گزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داده است که وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های تو-22 ام 3 و سو-24 را در ایران تایید کرد. روز سه شنبه این هواپیما ها با پرواز از فرودگاه نظامی همدان به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.

 

همچنین رئیس کمیته مربوط به دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، ویکتور ازروف به ریانوواستی گفت: شورای فدراسیون روسیه آماده است توافق با ایران در خصوص استقرار ناوگان هوایی نیروهای مسلح روسیه در پایگاه هوایی همدان را تصویب نماید.

 

سرهنگ «کریس گارور» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم امروز به خبرنگاران گفت که مسکو بر اساس پروتکلی که از سال گذشته بین دو کشور امضا شده، اندکی پیش از پرواز بمب‌افکن‌ها از ایران به سمت سوریه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در جریان قرار داده است. 

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گارور گفت: «روس‌ها برای تفاهمنامه‌ای که برای امنیت پرواز داشتیم، ائتلاف را در جریان قرار دادند.»

 

وی افزود: «آن‌ها به ما اطلاع دادند که دارند می‌آیند و ما هم امنیت بمب‌افکن‌هایی را که از آن مسیر به سمت اهدافشان می‌رفتند و بازمی‌گشتند را تضمین کردیم.»

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87883
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه