پاسخی به یك خبر؛

ایران خودرو شركت هایش را حراج نكرده است

میهن صنعت : درپی انتشار خبری ناصحیح دریكی از سایت های اینترنتی با عنوان «ایران خودرو به حراج گذاشته شد»، ایران خودرو به مدعیات خلاف واقع این پایگاه خبری پاسخ داده است. متن این جوابیه به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پیرو اگهی اطلاع رسانی شركت ایران خودرو در روزنامه های كثیرالانتشار ، و در پاسخ به برداشتهای نا صواب و غیر واقع، موارد به شرح زیر به منظور تنویر افكار عمومی و فعالان اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه مند و مرتبط به موضوع تاكید می گردد :

1-       واگذاری سهام شركت ها در راستای اجرای سیاست های مجامع عمومی و با هدف ساختار اصلاح اقتصادی و بهره وری بیشتر گروه صنعتی و در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و جاری شركت انجام می شود. این درحالی است كه این سایت اقدام عادی و متداول شركت در راستای اجرای برنامه های مصوب خود را ، اقدامی عجیب دانسته و آن را با آغاز به كار دولت تدبیر و امید مرتبط و سعی كرده از آن بهره برداری سیاسی نماید.

 موضوع و چاپ آگهی های اطلاع رسانی برای واگذاری سهام شركت در سه سال گذشته و اقدامات عملی صورت گرفته در این رابطه مبین تعهد شركت در اجرای برنامه ها و اهداف بلند مدت مورد تاكید مجامع عمومی و هئیت مدیره است. ضمناً تاكید می شوداین شركت متعهدبه هماهنگی با رویكردها وسیاست های ابلاغی دولت محترم تدبیر و امید در حوزه صنعت است.

 

2-  سایت مذكور اطلاعیه شركت را تعبیر به حراج كرده و با این برداشت غیركارشناسی نتیجه گیر ی كرده است كه هدف مدیران از این حراج بهبود آنی در وضعیت مالی شركت بوده است. صاحب نظران و متخصصان اقتصادی می دانند كه آگهی اطلاع رسانی فاقدقیمت، شرایط فروش و زمان، با مفهوم حراج بسیار متفاوت بوده و این برداشت احتمالاً ناشی از ضعف اطلاعات علمی نگارنده است ویا عمدا با اغراض سیاسی صورت گرفته است .

 

 

3-       نگارنده هدف مدیران را بهبود آنی در وضعیت شركت عنوان كرده است كه این برداشت نیز به لحاظ تخصصی و اجرایی فاقد وجه كارشناسی می باشد. باید از نگارنده پرسید چگونه می توان بیش از 30شركت را بدون رعایت تشریفات قانونی و اداری مربوط از جمله قیمت گذاری ازرش سهام توسط گروه كارشناسان رسمی دادگستری ، تعیین قیمت وشرایط و چگونگی فروش، یافتن خریداران توانمند از حیث فنی، مالی و اقتصادی و مدیریتی، تهیه اسناد مزایده و برگزاری مزایده به صورت آنی فروخت.

تلقی یكسان نگارنده از آگهی اعلام آمادگی عرضه سهام شركت های تابعه ایران خودرو در تاریخ 26 مرداد ماه 1392 با آگهی مزایده سهام شركت ها مطمئناً در نبوداطلاع كافی از وجوه تمایز این دو است . آگهی مزایده مشخصات حقوقی، فنی و با اعلام قیمت پایه مزایده‌، شرایط فروش (نقد یا نقد و اعتباری )، مبلغ سپرده شركت در مزایده ، اعلام تاریخ  دقیق و ساعت برگزاری مزایده به منظورگشایش پاكت های پیشنهاد قیمت و دیگر تشریفات مربوط می باشد كه هیچ یك  از موارد فوق در اگهی اطلاع رسانی كه جهت بازاریابی منتشر شده است وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23432
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه