وزیر نیرو در دیدار با دبیرکل منشور جهانی انرژی:

ایران در تامین امنیت انرژی جهان نقش تعیین کننده‌ای دارد

میهن صنعت : وزیر نیرو گفت: نقش ایران به‌عنوان کشور دارنده بزرگ‌ترین منابع انرژی‌های فسیلی در تامین امنیت انرژی جهان بسیار تعیین کننده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از شانا، حمید چیت چیان که برای شرکت در اجلاس منشور جهانی انرژی به ژاپن سفر کرده است، امروز (شنبه، ششم آذرماه) در دیدار با اربان راسناک، دبیرکل منشور بین‌المللی انرژی، با بیان این که نقش ایران به‌عنوان کشور دارنده بزرگ‌ترین منابع انرژی‌های فسیلی در تامین امنیت انرژی جهان بسیار تعیین کننده است، گفت: ایران برای اجرای تعهدات خود در کاهش تولید کربن و افزایش استفاده از انرژی‌های نو در چارچوب توافق‌نامه پاریس بسیار جدی است.

وی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شبکه مبادله و انتقال برق با هفت کشور منطقه، پیشنهاد کرد که علاوه بر خطوط انتقال نفت و گاز، تبادل برق و ایجاد شبکه‌های برق نیز مدنظر کشورهای عضو قرار گیرد.

دبیرکل منشور بین‌المللی انرژی نیز در این دیدار گفت: مایل است ایران به دلیل دارا بودن شرایط ویژه در عرصه انرژی دنیا، نقش فعال‌تری در تحقق اهداف منشور بین‌المللی انرژی ایفا کند.

وی تصریح کرد: ایران می‌تواند از طریق ارائه تجربیات خود به کشورهای عضو در حوزه نفت، گاز، برق و همچنین تامین پرسنل تخصصی دبیرخانه، میزبانی نشست‌های مختلف منشور و همکاری در تدوین قواعد انرژی در صحنه معادلات انرژی جهانی نقش فعالی ایفا کند.

بیست و هفتمین کنفرانس وزرای منشور بین‌المللی انرژی از امروز (شنبه، ششم آذرماه) در توکیو آغاز به کار کرده و قرار است وزیر نیرو در این گردهمایی بین‌المللی به تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت انرژی بپردازد.

وزیر نیرو دیروز (جمعه، پنجم آذرماه) علاوه بر امضای سند عضویت ناظر جمهوری اسلامی ایران در منشور بین‌المللی انرژی، با فومیو کیشیدا، وزیر امورخارجه ژاپن، معاون وزیراقتصاد تجارت و صنعت این کشور، شینجی کیتایوکا، رئیس سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن موسوم به جایکا و مدیران ارشد تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ ژاپن دیدار و تبادل نظر کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98309
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه