معاون وزیر بهداشت:

ایران در زمینه درمان بیماران شیمیایی مقام اول جهان را داراست

میهن صنعت : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه پروتکل‌های درمانی ایران در زمینه بیماران شیمیایی مقام اول جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: به‌عنوان مثال تشخیص پزشکان ایرانی در مورد عوارض بیماران شیمیایی 11 سپتامبر دقیق‌ترین تشخیص میان تشخ

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس مصطفی قانعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سمینار طب و ایثار که در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهر مشهد این سمینار در مکان بسیار خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری سمینار طب و ایثار تصریح کرد: ایثارگری پزشکان، نام ایران اسلامی را بزرگ کرده‌ است و امید می‌رود برگزاری این کنگره که برای احترام به آنها برگزار شده است نظر عزیزان را به خود جلب کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ بین عراق و ایران را نمونه‌ای از قانون‌شکنی عراقی‌ها عنوان کرد و متذکر شد:در موقعیت‌های گوناگون و در توافقنامه‌های مختلفی که میان کشورها برقرار شده است استفاده از سلاح شیمیایی علیه دشمن منع شده است.

قانعی ادامه داد: برای نخستین‌بار برای استفاده از این سلاح در سال 1675 میلادی میان آلمان و فرانسه تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که در آن، استفاده از سلاح هسته‌ای منع شد ولی رژیم عراق حدود 400 سال بعد از آن از سلاح‌های شیمیایی در سطح گسترده استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه درمان عوارض سلاح‌های شیمیایی در زمان دفاع مقدس با علم آن روز کار بسیاری دشواری بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این نوع سلاح شمیایی که عراق مورد استفاده قرار داده بود نیز نوعی ترکیبی از گاز اعصاب و خردل بوده است که پزشکان را با علائم گمراه کننده به اشتباه می‌انداخت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: گمراه شدن پزشکان، حجم زیاد آلودگی و ترکیب شدن عوارض گاز اعصاب و خردل سبب پر شدن بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی نظیر ورزشگاه‌ها در روزهای حمله‌های اول شده بود.

قانعی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت گازها در اختیار کشورهای پیشرفته است و در آن زمان شخصی به نام فرانس فان آنرات آنها را در اختیار عراقی‌ها گذاشته بود بیان کرد: در دادگاهی که در کشور هلند علیه فرانس فان آنرات اقامه شد پزشکان ایرانی با دلائل متقن و استوار توانستند گناه‌کار بودن وی را تابت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ای که برای درمان بیماران شیمیایی در زمان جنگ در ایران تدوین شد اذعان کرد: این برنامه در حال حاضر به عنوان یک برنامه جامع در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: همچنین در برنامه‌های پیشگیری از حمله‌های شیمیایی جهانی با توجه به تجربه‌هایی که توسط پزشکان ایرانی کسب شده بود بخش درمان در اختیار پزشکان ایرانی قرار گرفته است.

قانعی در ارتباط با مهارت پزشکان ایرانی در امر درمان بیماران شیمیایی تاکید کرد: تشخیص پزشکان ایرانی در این زمینه با توجه به سابقه‌ای که در این امر دارند مورد تایید پزشکان متخصص سراسر دنیا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های درمانی ایران در زمینه بیماران شیمیایی مقام اول در جهان را به خود اختصاص داده است، افزود: به‌عنوان مثال تشخیص پزشکان ایرانی در مورد عوارض بیماران شیمیایی 11 سپتامبر دقیق‌ترین تشخیص میان تشخیص سایر متخصصان از کشورهای پیشرفته است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6360
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه