ایران روزانه 4 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند

ميهن صنعت: وزیر نفت با رد گزارش‌های منتشر شده در باره کاهش تولید نفت کشور به زیر سه میلیون بشکه،‌ تولید نفت ایران را چهار میلیون بشکه در روز اعلام کرد.


 به گزارش ميهن صنعت به نقل ازايسنا، رستم قاسمی وزیر نفت در حاشیه یک کنفرانس انرژی در امارات متحده عربی گفت: تولید نفت ایران چهار میلیون بشکه در روز است.

قاسمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد تولید کنونی نفت ایران گفت: تولید ایران در حال حاضر چهار میلیون بشکه در روز است.

وی افزود: نفت یک مسئله تجاری است نه یک مسئله سیاسی. زمانی که قیمت نفت افزایش می‌یابد، به نفع برخی از کشورها است. ما نمی‌خواهیم قیمت نفت افزایش پیدا کند. نفت باید یک قیمت منطقی داشته باشد.

وزیر نفت با رد برخی گزارشها مبنی بر کاهش تولید نفت ایران به حدود 2.7 میلیون بشکه در روز، گفت: ایران همچنان چهار میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

در حالیکه آمارهای رسمی ایران که در اختیار سازمان کشورهای صادرکننده نفت قرار گرفته نشان می‌دهد ایران در ماه اوت روزانه سه میلیون و 750 هزار بشکه نفت تولید کرده، منابع ثانویه در تخمین‌هایی که توسط اوپک منتشر شده مدعی هستند که ایران در ماه سپتامبر روزانه دو میلیون و 720 هزار بشکه نفت تولید کرده است.

وزیر نفت گفت: با وجود تلاشهای کشورهای غربی برای جلوگیری از فروش نفت ایران در حال حاضر با ظرفیت کامل نفت تولید می‌کند.

وی افزود: ایران 30 سال با تحریم‌های آمریکا روبرو بوده اما بخش نفت خود را با موفقیت اداره کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی(IEA) اوایل ماه اکتبر در گزارشی تخمین زد که صادرات نفت ایران از روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه در پایان سال 2011 به روزانه 860 هزار بشکه در ماه سپتامبر(ماه گذشته) رسیده است.

وزیر نفت با رد این ارقام گفت: صادرات نفت ایران در ماههای اخیر ثابت باقی مانده است.

صندوق بین‌المللی پول اوایل امسال تخمین زد که متوسط تولید نفت ایران در سال 2012 رقم سه میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد بود. براساس برآورد این صندوق متوسط تولید نفت ایران در سال 2011 به میزان چهار میلیون و 100 هزار بشکه در روز بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5104
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه