میهن صنعت :

ایران قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب جدید صنعت خودرو دارد

میهن صنعت : رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قوی ترین خودروساز منطقه بوده و در صورت برنامه ریزی درست می تواند به قطب جدید خودروسازی در جهان مبدل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایرنا، رضا رحمانیˈ با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو و تاثیر توافقنامه ژنو در حضور شرکت های خارجی فعال در این بخش در ایران، گفت:قبل از توافق بین ایران با کشورهای 1+5، برای حضور در نمایشگاه توافق شده بود اما با این توافقنامه از این نمایشگاه استقبال بیشتری شد.

وی ادامه داد: بازار خودرو در ایران و منطقه خاورمیانه با جمعیت 300 میلیون نفری، رو به رشد بوده و با تقاضای روز افزون روبروست.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر خودروساز عمده ای در این منطقه وجود ندارد و ایران قویترین خودروساز به شمار می رود و در صورتی که برنامه ریزی ها درست باشد، ایران می تواند قطب جدید صنعت خودرو در جهان شود.

وی ادامه داد: حضور کشورهای مطرح صنعت خودرو در ایران بازی دوسربرد است که هم می تواند منجر به ارتقاء کیفیت محصولات شده و هم تنوع محصولات را بالا برد.

رحمانی با تاکید بر اینکه مسوولان نباید درباره ارزان و یا گران شدن خودرو اظهار نظر کنند، گفت: قیمت خودرو متاثر از عوامل متعددی است و دولت می تواند با اجرای سیاست های منطقی زمینه ارتقاء کیفیت محصولات وبالا رفتن تیراژ تولید خودرو را در کشور فراهم کرده و هزینه های تولید را کاهش دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33077
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه