میهن صنعت :

ایربگ برای خودرو الزام است نه آپشن

میهن صنعت : مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: اگر خودروسازان نصب ایربگ را به عنوان الزامات استاندارد خودرو رعایت نکنند از شماره گذاری تولیدات آنها جلوگیری می شود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از شبکه ایران، شهرام میرآخرلو با بیان این مطلب افزود: نصب ایربگ از سال 92 به عنوان یکی از استانداردهای خودرو برای شماره گذاری ضروری است.

وی گفت: ایربگ برای خودرو دیگر یک آپشن نیست بکه با افزایش قیمت خودرو این گرینه برای خودروساز الزام آور است.

میرآخورلو همچنین در مورد تعهدات خودروسازان در مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو گفت: در مصوبه جدید 2 بند مربوط به اجرای احکام ،ضمانت اجرا و تعهد خودروسازان است.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت افزود: مثلا اگر خودروسازی طبق مصوبه قیمت گذاری تعهد کرده ظرف یک سال تولید خود را به تعداد مشخصی برساند حتما باید به این تعهد عمل کند در غیر اینصورت قطعا با او برخورد می شود.

وی گفت: خودروسازان تقریبا از یازدهم بهمن عرضه خود را به دلیل مشخص شدن قیمت های جدید متوقف کرده بودند اما با ابلاغ قیمت های جدید، آنها موظفند عرضه را از سر گیرند.

میرآخورلو در پاسخ به این سوال که با اعلام قیمت های جدید برخی خودروسازان قیمت ها را از قیمت بازار بالاتر برده اند، گفت: مطمئن باشید تا دو هفته آینده قیمت ها کاهش می یابد و از التهاب بازار کاسته خواهد شد.
وی گفت: اگر خودروسازان قیمتهایی بالاتر از قیمت های اعلام شده و یا بیشتر از قیمت بازار برای خودروها ارائه کنند باید مابه التفاوت قیمتی را به خزانه واریز کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11658
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه