میهن صنعت :

ایرلاین‌ها در آستانه ورشکستگی/ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تا نوروز ۹۳

میهن صنعت : قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی با بیان اینکه ایرلاین‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: پیش‌زمینه های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم شده است و برنامه داریم تا نوروز ۹۳ قیمت‌ها آزاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی‌محمد نوریان در حاشیه سی‌امین اجلاس منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه، ایفاتکا به میزبانی ایران و حضور 20 کشور آسیا تاستیک و اروپایی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: در قانون برنامه، آزادسازی نرخ بلیت، خصوصی‌سازی صنعت و تکمیل شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی(ره) در قالب مصوبات برنامه پنجم تأکید شده است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما را با کمک نهادهای مربوطه آزاد خواهیم کرد.

نوریان تصریح کرد: سوخت را برای ایرلاین‌ها از قیمت متوسط منطقه 10 سنت ارزانتر کردیم؛ قبلاً در پروازهای خارجی نرخ سوخت 9 سنت گرانتر از نرخ منطقه بود که در این باره ما 10 سنت کاهش دادیم و در واقع 19 سنت کاهش قیمت سوخت برای پروازهای خارجی اعمال شد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی با بیان اینکه کف و سقف نرخ‌ها کماکان در حال بررسی است، اظهار داشت: باید جوانب مختلف در این باره مورد توجه باشد.

نوریان اضافه کرد: در حال حاضر اغلب شرکت‌های هواپیمایی در حال ورشکستگی هستند و مشکلاتی دارند؛ برنامه داریم تا نوروز 93 آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را اجرایی کنیم.

وی تأکید کرد: این مورد دستور مجلس و در راستای اجرای قانون و مصوبات قانونی درباره آزادسازی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28222
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه