در جدیدترین جلسه شورای سیا‌ست‌گذاری خودرو صورت گرفت

ایست وزیر صنعت به قطعات بی‌کیفیت خارجی!

میهن صنعت :‌ در شانزدهمین نشست شورای سیاست‌گذاری خودرو عملکرد و اهداف کیفی صنعت خودرو کشور بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به اینکه در این نشست گزارش کاملی در خصوص عملکرد و اهداف کیفی صنعت خودرو ارائه شد، اظهار کرد: این گزارش که براساس نظرسنجی مستقیم از خریداران خودرو صورت گرفته به مباحثی چون کیفیت فروش، خدمات پس از فروش، کیفیت محصول، تعداد ایرادهای اعلام شده توسط خریداران، رتبه‌بندی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش اشاره دارد.

 

وی ادامه داد: شاخص‌های توسعه و کیفیت محصول، فرایندهای فروش و خدمات پس از فروش و پایش رضایتمندی مصرف کننده از جمله عواملی است که باید مورد توجه خودروسازان قرار گیرد.

 

به گفته سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر استفاده خودروسازان از قطعات با کیفیت داخلی گفت: باید از ورود قطعات بی‌کیفیت خارجی در صنعت خودروسازی جلوگیری کرد و فرهنگ پاسخگویی به مشتری را به عنوان یک الگوی رفتاری در جامعه رواج داد.

 

در ادامه پیروزبخت – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به اینکه تکمیل آزمایشگاه‌های مربوط به تست خودرو و قطعات در برنامه‌های این سازمان قرار دارد، خاطر نشان کرد: تجدید نظر در استانداردها و بروزرسانی آنها در حال انجام است.

 

پیروز بخت با تأکید بر اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی خودروسازان در زمان‌های تعیین شده، گفت: سرعت اجرای برنامه‌ها باید مد نظر مسئولان بخش خودرو باشد.

 

حاضران در این جلسه همچنین درباره اظهارات رئیس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن درباره ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی و حضور شرکت‌های خارجی به شرط ورود تکنولوژی روز و مشارکت در سرمایه گذاری و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز خودروسازان توسط بانکها براساس اولویت بندی شرکت‌ها، مطالبی را بیان کردند.

 

در این جلسه همچنین دبیر همایش و نمایشگاه "خودرو، CNG و سوخت‌های جایگزین" گزارشی در مورد این همایش ارائه کرد که با توجه به اهمیت مصرف بهینه انرژی و سوخت و کاهش آلایندگی و همینطور سوخت‌های جایگزینی مقرر شد که سازمانها و نهادهای ذیربط در این همایش حضور فعالی داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53063
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه