میهن صنعت:

اینکه گفته شود ریسک اعلام طوفان تهران خیلی بالا بود توجیه‌پذیر نیست

میهن صنعت: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه گفته شود ریسک اعلام طوفان تهران خیلی بالا بود نمی‌تواند توجیه مناسبی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگویی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی بررسی طوفان در تهران را در دستور کار خود دارد، گفت: اینکه بخش مدیریت بحران از سازمان هواشناسی حذف شده است به نظر می‌رسد کار نابجایی بوده زیرا بارش تگرگ تا باران‌های سیل‌آسا و حتی طوفان جزو حوادث طبیعی بوده و زمینه‌های بروز بحران را ایجاد کرده است؛ بنابراین سازمان هواشناسی باید به این موضوع توجه داشته باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان هواشناسی امکاناتی مانند صداوسیما را در اختیار دارد تا هشدارهای لازم را در صورت وقوع حوادث به مردم اعلام کند، گفت: اینکه یک مقام مسئول سازمان هواشناسی گفته است ریسک اعلام طوفان تهران خیلی بالا بود دلیل قابل قبولی نیست و نمی‌تواند توجیه مناسبی باشد.

وی تصریح کرد: حتی در شرایط بدتر در بعضی از کشورهای توسعه یافته ساعت‌ها قبل از وقوع اتفاق پیش‌بینی کرده و به مردم اطلاع می‌دهند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد بنابراین مردم حق دارند آمادگی لازم را داشته باشند در غیر این صورت خود این مساله امنیت روانی جامعه را تخریب می‌کند.

به نقل از ایسنا نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اتفاق رخ داده باید بررسی‌های لازم انجام شود و مقصر و میزان قصور نیز مشخص شود و در همان حد یا اندازه‌ای که قصور رخ داده برخورد شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50459
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه