میهن صنعت:

“بارش” در ارتفاعات “تهران” از روز پنجشنبه/ کیفیت هوای تهران در شرایط بهتری قرار می‌گیرد

میهن صنعت: کارشناس هواشناسی، از کیفیت بهتر هوای تهران خبر داد و گفت: از روز پنج شنبه (12 تیرماه) شاهد بارش در ارتفاعات تهران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در گفتگویی در خصوص وضعیت گردوغبار در تهران اظهار داشت: چند روزی است که میزان سرعت باد در دشت کویر و حواشی استان‌های سمنان، خراسان رضوی و قم نسبتا قابل توجه بوده است.

اگر شرایط هوا را طی چند روز اخیر دنبال کرده باشید، جنوب شرق تهران (ورامین، رباط کریم و اسلامشهر) معمولا در این روزها غبارآلود بود.

وی تصریح کرد: گردوغباری که روز دوشنبه (9 تیرماه) رخ داد و به اوج رسید، بیشتر تحت تاثیر بادهای شرقی و غربی بود که از منجیل، تاکستان و شهریار بوده که به تهران رسید و این اتفاق مهم سبب شد که گردوغبار افزایش پیدا کند.

اصغری با اشاره به اینکه امسال 30 تا40 درصد کمبود بارش داشتیم گفت: این امر مهم باعث شد انرژی جوی به صورت گردوغبار خود را نشان دهد و پیش بینی می‌شود که این ذرات درشت گردوغبار فرونشینی کند و امروز با کاهش سرعت میزان باد مواجه شویم و کیفیت هوا به شرایط بهتری برسد.

این کارشناس هواشناسی در رابطه با منشا طوفان اظهار داشت: منشا طوفان خارجی یا داخلی است و غرب و جنوب غرب کشور تحت تاثیر عراق بوده و عامل گردوغبار تهران منشا داخلی است که این موضوع بدلیل بارش کم و خشکسالی در این منطقه و نبود پوشش گیاهی  بوجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز و فردا کیفیت هوای تهران در شرایط بهتری قرارمی‌گیرد.

اصغری در خصوص گرمای فصل تابستان گفت: در تابستان که وارد گرم‌ترین سال می‌شویم تا 15 مرداد آمارها نشان می‌دهد روند گرما ادامه پیدا کند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران بنابراین نباید توقع بارش در تهران و اطراف این منطقه را داشته باشیم، اگرچه سواحل دریای خزر و غرب کشور شاهد رگبار و بارش به صورت سیل‌آسا طی روزهای آینده خواهد بود.

وی یاداور شد: از روز پنجشنبه با توجه به موجی که از کشور می‌گذرد و خروجی که از مدل‌ها بدست آمده، بارندگی در سطح تهران نخواهیم داشت و عمده بارش‌ها در ارتفاعات تهران خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=52931
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه