میهن صنعت:

بارش های امسال پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست

میهن صنعت: رییس مرکز ملی خشکسالی پژوهشکده هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های نرمال امسال پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس رنجبر با بیان اینکه پیش بینی ها و پیش آگاهی ها، بیانگر نرمال بودن شرایط بارش ها تا پایان سال جاری است، اظهار داشت: شرایط بارش نرمال امسال با توجه به خشکسالی های اخیر، پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست.

 

وی با بیان اینکه در هفته جاری و هفته آینده بارش های خوبی در کشور رخ خواهد داد، افزود: از امروز جبهه بارش ها از جنوب غرب (خوزستان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از تهران) وارد کشور شده و تا محدوده زاگرس پیش می آید.

 

وی تصریح کرد: در هفته آینده نیز سامانه بارشی جدیدی در محدوده زاگرس و قسمت جنوبی کشور شکل خواهد گرفت که شدت بارش های آن در مقایسه با هفته جاری کمتر خواهد بود.

 

رنجبر درخصوص پیش بینی فصلی بارش های کشور، گفت: بارش ها در دی، بهمن و اسفند در نیمه جنوبی کشور 10 درصد کمتر از نرمال و سایر بخش های کشور نرمال پیش‌بینی می شود.

 

وی با بیان اینکه در سه ماه آینده بارش ها در بوشهر، فارس، قسمت هایی از غرب و سواحل جنوبی خزر نسبتا خوب پیش بینی می شود، گفت: انتظار می رود هر چه به سمت بهار پیش برویم، کمبود بارش ها جبران شود و در اواخر زمستان و اوایل بهار بارش ها به حالت طبیعی برمی گردد.

 

به گزارش ایسنا، رییس مرکز ملی خشکسالی پژوهشکده هواشناسی سازمان هواشناسی کشور ابراز امیدواری کرد: بارش ها به صورت (جامد) برف باشد تا بخشی از کمبود آبی کشور جبران شود.

 

وی با بیان اینکه در 40 سال گذشته ایران تنها شش سال پر آب داشته و چهار سال از این شش سال در فاصله سال های 1370 تا 1376 بوده است، گفت: توسعه کشاورزی و افزایش نیاز آبی در کشور، تاثیر خشکسالی ها را تشدید کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37357
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه