"اختصاصی میهن صنعت"

بازار بورس در حال عبور از ترامپ

با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازارهای مختلف جهانی رنگ و بوی دیگری گرفت. قیمت جهانی طلا تحت تاثیر نتایج انتخابات با افزایش و قیمت نفت با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بانک، بیمه و بورس  پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازارهای مختلف جهانی رنگ و بوی دیگری گرفت. قیمت جهانی طلا تحت تاثیر نتایج انتخابات با افزایش و قیمت نفت با کاهش مواجه شد.

بازار سرمایه نیز در کشور ما دستخوش این نتایج بود و در آخرین روز کاری بورس در هفته ای که سپری شد و با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه  95.08.19 شاخص بازار اول با 1119.61 واحد کاهش به رقم 55372.10 واحد و شاخص بازار دوم مانند شاخص بازار اول، با کاهش 2629.47 واحدی به رقم 168526.60 واحد رسید.

اما زخم عمیق بازار بورس که در روز چهارشنبه اتفاق افتاد، خیلی زود ترمیم یافت و با توجه به جمع آوری مکرر صف های فروش در اواخر بازار روز چهارشنبه و گرفته شدن بخش بیشتر زهر فروشندگان، امروز با شروع ساعت کار بورس ، در حالی دادوستدهای مثبت، پرتقاضا و رشد قیمتی اکثر گروه ها و نمادها را نظاره گر بودیم که گروه خودرویی و قندی از معدود گروه های منفی شروع بازار امروز بودند و اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند.

با توجه به رشد قیمت‌ جهانی فلزات، انتظار می رفت که امروز بازار سرمایه با افزایش تقاضا در این بخش مواجه شود و شاخص از این ناحیه رشد کند و دقیقا همین اتفاق را شاهد بودیم و در پایان روز کار بورس و با اتمام معاملات، شاخص کل با حدود 600 واحد رشد و با تاثیر مثبت نمادهای فملی، فولاد، کگل، کچاد، وامید و فخوز به خانه 79 هزار واحد بازگشت.

 

حوادث اخیر سیاسی آمریکا تا چه اندازه در بورس تاثیرگذار خواهد بود؟

به عقیده کارشناسان هیجان اولیه نسبت به ترامپ به اتمام رسیده است. از این پس، بازار منتظر اخبار واقعی خواهد بود و نسبت به اظهارنظرهایی که در مورد برجام انجام می‌شود، به شدت حساس است و آنها را با دقت دنبال می‌کند.

در حال حاضر ترامپ، دل مشغولی های مهمتری نسبت به برجام دارد و  باید به آنها رسیدگی کند. به واقع برجام، فقط برای ما تا این اندازه مهم است. آن هم به خاطر اینکه در رقابت های انتخاباتی گفته بود که برجام مايه ي شرمساري آمريكاست.

واقعیت این است که ترامپ به راحتی نمی تواند تمام مذاکرات و توافقات را نادیده بگیرد. پاره کردن برجام به معنای قرار گرفتن وی در مقابل سیاست های کلی آمریکا و نیز بسیاری از کشور های بین المللی است که می بایست متعهد به الزامات برجام باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95976
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه