میهن صنعت :

بازار خودروهای دست دوم داغ شد

میهن صنعت : در حالی كه قیمت خودروهای نو تولید داخل با افزایش قیمت چشمگیری مواجه هستند، تغییر قیمت چندانی در نرخ خودروهای دست دوم رخ نداده و خرید و فروش این خودروها رونق بیشتری نسبت به خودروهای نو دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران گفت: نرخ خودروی داخلی افزایشی شد.

سعید موتمنی، عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت كنونی بازار خودرو اظهار داشت: بدلیل كاهش عرضه خودرو در بازار نرخ خودروهای جدید داخلی بین یك تا دو میلیون تومان افزایش یافته اما خودروهای وارداتی بدلیل عرضه زیاد و تقاضای پایین كاهش نرخ داشته است.

وی با اشاره به بهای برخی از خودروها افزود: هم اینك نرخ پراید 111 به 19 میلیون تومان و پراید 132 به 18 میلیون و 300 هزار تومان رسیده همچنین پژو 405 با قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان و سمند معمولی 26 میلیون تومان و سمند ال ایكس 29 میلیون و 200 هزار تومان و ام وی ام صفر سه سیلندر نیز 18 میلیون تومان به فروش می رسد.

موتمنی ادامه داد: امروز پژو 206 تیپ 5 به قیمت 37 میلیون و 700 هزار تومان و پژو 206 وی 8 نیز به همین قیمت به فروش می رسد و پژو 206 تیپ 2 نیز در بازار بسیار كم شده و در صورتی كه موجود باشد حدود 36 میلیون تومان قیمت دارد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تصریح كرد: در حالی كه قیمت خودروهای نو تولید داخل با افزایش قیمت چشمگیری مواجه هستند، تغییر قیمت چندانی در نرخ خودروهای دست دوم رخ نداده است و خرید و فروش این خودروها رونق بیشتری نسبت به خودروهای نو دارد.

وی در خاتمه گفت: بهای خودرو را میزان عرضه و تقاضا در بازار تعیین می كند هم اكنون با تثبیت نرخ ارز در بازار و بهتر شدن سیاست های بانك مركزی و ارائه سود 22 درصدی به سپرده گذاران دیگر كسی برای خرید خودرو و سرمایه گذاری در این بخش اقدام نمی كند و سرمایه‌ها به سمت بانك‌ها در حركت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42679
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه