گسترش شایعات قیمتی در بازار

بازار خودرو چشم انتظار تعیین قیمت

میهن صنعت : یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بازار از نوعی بلاتکلیفی، آشفتگی و عدم ثبات رنج می برد، اظهار داشت: در چنین شرایطی طرفین معامله تمایلی برای خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، کاظم صمدی نیکخواه با اشاره به تشدید رکود در بازار خودرو گفت: در شرایط نوسان قیمت و عدم ثبات بازار خریدار تمایل به خرید ندارد و فروشنده نیز کالای خود را نمی فروشد چرا که با توجه به تجربه گذشته و افزایش قیمت خودرو در سال جاری، سرمایه ها غالب افراد نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

این فعال بازار خودرو افزود: هر چند قیمت خودرو در اثر نوسان نرخ ارز و کاهش تولید افزایش داشته اما این شرایط بر روند خرید و فروش خودرو تاثیر مثبتی نگذاشته و به جهت نوسان قیمت در آستانه پایان سال، هم اکنون رکودی محسوسی در بازار خرید و فروش ایجاد شده است.

وی با اشاره به گسترش شایعات قیمتی در بازار خودرو گفت: این شایعات به رکود بازار خودرو دامن زده است چرا که همه منتظر هستند ببینند بالاخره قیمت خودرو بر چه اساسی و توسط چه سازمانی تعیین می شود از همین رو خرید و فروش را متوقف کرده اند.

نیکخواه با بیان اینکه هر ساله در آستانه نوروز بازار خودرو با افزایش حداقل 20 درصدی تقاضا روبرو می شد، ادامه داد: اما در سال جاری به دلیل وضعیت نامشخص قیمت ها، این رشد تقاضا در بازار ایجاد نشده و تنها بازار گرفتار یک رکود تورمی شده است.
به گزارش پرشین خودرو وی درباره آینده بازار خودرو پیش بینی کرد: هر گونه تصمیم دولت در سال آینده در خصوص افزایش قیمت انرژی، دستمزدها، نرخ بیمه ها از یک سو و میزان و نحوه تولید خودرو توسط خودروسازان از سوی دیگر قطعا در تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14181
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه