میهن صنعت :

بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده دقیق قیمت خودرو

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با تسهیلات و حمایت هایی که دولت از صنعت خودرو دارد ، امید می رود که خودروسازان در سال جاری با افزایش تیراژ تولید در جهت تعدیل قیمت ها گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با تسهیلات و حمایت هایی که دولت از صنعت خودرو دارد ، امید می رود که خودروسازان در سال جاری با افزایش تیراژ تولید در جهت تعدیل قیمت ها گام بردارند.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با رشد تولید و دستیابی آمار تولید خودرو به ارقام سال های گذشته ، مسلما شرکتهای خودروساز می توانند با فروش بیشتر و افزایش عرضه و تقاضا جبران زیان های ماههای اخیر را نموده و سود بیشتری را کسب نمایند.

وی با اشاره به تاثیر اختصاص ارز مبادله ا ی در هزینه تولید واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت : اختصاص ارز مبادله ای به واحدهای خودروسازتاثیر چندانی در قیمت تولیدات شرکتها نخواهد داشت چرا که قیمت خودرو را تنها بازار عرضه و تقاضا مشخص می کند.

وی تاکید کرد : باید تسهیلات ارزی به منظور واردات مواد اولیه و قطعات ضروری در صنعت خودرو که تولید آنها در داخل صرفه اقتصادی ره به همراه ندارد و یا تولید تعدادی از آنها در انحصار برخی شرکت بزرگ خارجی است ارائه شود.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی اختصاص ارز دولتی را چندانی در قیمت خودرو و قطعات موثر ندانست و گفت : در صورتی این گونه تسهیلات و کمک ها  در صنایع مهمی مانند صنعت خودرو هزینه شود مسلما  موجب رشد تولید خودرو در کشور خواهد شد.

گروسی تاکید کرد : باید دقت شود که این گونه تسهیلات صرفا در بخش های تولیدی هزینه شود و در بخش واردات خودرو و قطعاتی که در داخل تولید می شوند هزینه نشود.

وی همچنین به اهمیت صادرات خودرو اشاره کرد و تصریح کرد : با نوسانات نرخ دلارو توجیه اقتصادی در این بخش دولت باید کمک نماید تا صادرات در صنعت خودرو تسهیل شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48219
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه