«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازار نفت هفته خود را با افزایش آغاز کرد

بازار نفت در پی انتشار گزارش امیدوار کننده ای در روز دوشنبه هفته خود را آغاز کرد و شنیده ها حاکی از آن است که دولت آمریکا و چین توافق نهایی را امضا خواهند کرد و در آستانه پایان دادن به اختلاف های تجاری خود هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار نفت در پی انتشار گزارش امیدوار کننده ای در روز دوشنبه هفته خود را آغاز کرد و شنیده ها حاکی از آن است که دولت آمریکا و چین توافق نهایی را امضا خواهند کرد و در آستانه پایان دادن به اختلاف های تجاری خود هستند.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 10 سنت به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 87 سنت معامله شد و شاخص نفت برنت 7 سنت معادل 0.11 درصد رشد داشته و به 63 دلار 46 سنت در هر بشکه رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار  CMC در استرالیا در این خصوص  گفت:هنوز موضوع مورد بحث مذاکرات تجاری بوده و به نظر می رسد که بر عملکرد بازار نفت حاکم شده است.

افزایش قیمت نفت در روز  دوشنبه به دنبال گفته های رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اتفاق افتاد. اوبراین در روز شنبه اعلام کرد که توافق اولیه تجاری با چین تا پایان سال امکان پذیر است. پس از آن، دو رییس جمهور چین و آمریکا برای امضای توافق اولیه تجاری و پایان دادن به جنگ تجاری 16 ماهه ابراز تمایل کردند اگرچه دونالد ترامپ تاکنون تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده و هنوز مشخص نیست که به دنبال توافق نهایی است، در حالی که همتای چینی او اعلام کرده بود که از اقدامات تلافی جویانه در صورت لزوم واهمه ای ندارد.

از طرفی دیگر، حوادث پیش آمده در هنگ کنگ و اعتراض به اقدامات دولت می  تواند این مذاکرات تجاری را تحت الشعاع قرار دهد.

رابرت اوبراین در روز شنبه هشدار داد که از تحولات و حوادث هنگ کنگ چشم پوشی نمی کنیم. اوبرایان در اظهارات خود خواستار آن شده تا انتخابات در هنگ کنگ بدون خشونت برگزار شود.

انتهای  پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188737
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه