میهن صنعت :

بازتاب کاهش تولید قطعه در روزهای آینده

دبیرانجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که سردرگمی شدیدی در صنعت قطعه و خودروسازی کشور حاکم است گفت: هم اکنون پرداخت ارز مرجع به صنعت خودرو کشور نامعلوم است و هیچ گونه اقدام مشخصی در جهت حمایت از این صنعت صورت نگرفته است و همین امر باعث ایجاد سردرگمی شدید

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو،دبیرانجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که سردرگمی شدیدی در صنعت قطعه و خودروسازی کشور حاکم است گفت: هم اکنون پرداخت ارز مرجع  به صنعت خودرو کشور نامعلوم است و هیچ گونه اقدام مشخصی در جهت حمایت از این صنعت صورت نگرفته است و همین امر باعث  ایجاد سردرگمی شدیدی در این صنعت شده است.

ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در حال حاضر خودروسازان در تامین مواد اولیه و بخشی از قطعات نیم ساخته که به کشور وارد می شود با مشکل مواجه هستند و قطعاً در هفته آینده تولیدات در شرکت های بزرگ خودروسازی به دلیل عدم وجود قطعه نیز کاهش خواهد یافت و در صورتیکه چاره اندیشی نشود این مشکلات گسترده تر می شود.

وی افزود: در ماههای گذشته با توجه به اینکه قطعه سازان ارز مرجع دریافت می کردند قیمت ها پایین تر لحاظ می شد و تمام مواد اولیه با ارز مرجع به کشور وارد می شد منتهی هم اکنون با بلاتکلیفی که در پرداخت ارز مرجع به وجود آمده و به دلیل اینکه قطعه سازان  مجبور هستند بخشی از مواد اولیه را با ارز آزاد به کشور وارد کنند به همین دلیل شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های خودروسازی شدیداً از مشکل ارزی رنج می برند و دلیل اصلی کاهش تولید قطعه سازان نیز همین مشکلات ارزی و بانکی است که این هر دو مشکل بر تولید تاثیر گذاشته و بازتاب آن را در روزهای آینده مشاهده خواهیم کرد.

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن انتقاد از عدم اجرای وعده های داده شده در حمایت از صنعت خودرو گفت: وعده های داده شده برای ارائه تسهیلات باعث ایجاد ذهنیت بدی در بین صنعت شده است و همین مسئله باعث شده قطعه سازان با تمام مشکلاتی که دارند به تولید ادامه دهند منتهی تا کنون هیچ گونه کمکی به این صنعت ارائه نشده است.

دبیر انجمن قطعه سازان حل نشدن مشکلات را باعث تشدید وضع موجود دانست و گفت:طبیعی است در چنین شرایطی وقتی مشکلات به موقع حل نشده و تشدید شود ؛ حجم نقدینگی به مرور زمان کاهش خواهد یافت و در صورتیکه هم اکنون اقدامی صورت نگیرد بازگشت صنعت خودرو به شرایط عادی به مراتب مشکل تر شده و معلوم نیست بعد از تعطیلات خودروسازان روند تولید را چگونه ادامه دهند.

وی در پایان گفت: قطعه سازان برای ادامه تولید هیچ برنامه ای ندارند و مجموعه ای از معضلات باعث شده وارد شرایط ویژه ای در صنعت خودرو کشور شویم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2812
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه