میهن صنعت:

بازدید از باشگاه 700 اسبی‌ها!

میهن صنعت: یکی از اعضای مهم هیئت‌مدیره این باشگاه بدون شک مک لارن P1 با 904 اسب بخار توان است که نه تنها زیبایی آن شخصیت خاصی به باشگاه بخشیده بلکه جایگاه او در این باشگاه نشان از ارزش‌های بی شمارش دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این عضو تازه از راه رسیده قصد دارد همان مسیر پورشه P1 را دنبال کند. مک لارن هم مانند پورشه 918 یک خودروی هیبریدی کامل با یک موتور V8 در کنار موتورهای الکتریکی است.

به نقل از پدال بر خلاف 918، مک لارن P1 به یک پیشرانه 3.8 لیتر V8 با دو توربوشارژر و یک موتور الکتریکی مجهز است که نتیجه نهایی آن 904 اسب بخار توان و 720 نیوتن متر گشتاور است. P1 سریع‌ترین خودرویی است که در مسافت یک چهارم مایل تا کنون توسط ما تست شده است. در تست Motor-Trend سرعت این خودرو طی 9.8 ثانیه به 240 کیلومتر بر ساعت رسید.

یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه بار دیگر از خانواده فراری است که بدون اینکه بخواهیم بار دیگر درباره پارتی‌بازی و مسائل پشت پرده صحبت کنیم باید بگویم الحق و الانصاف لیاقت این جایگاه را دارد. فراری LaFerrari نه تنها زیباست بلکه یک هایپرکار الکتریکی است. قلب تپنده این خودرو یک موتور 6.3 لیتری V12 در کنار یک موتور الکتریکی است که می‌تواند قدرت 950 اسب بخار قدرت را تولید نماید. بدنه این خودروی خیره‌کننده از جنس فیبر کربن و انتقال نیروی آن به دیفرانسیل عقب است که می‌تواند براساس گزارش‌های رسیده 0 تا 100 کیلومتر را در کمتر از 3 ثانیه پر کند.

کاش بیشتر وقت داشتیم تا با او هم‌صحبت شویم و از هم‌نشینی با این دلربای ایتالیایی لذت ببریم.هر باشگاهی از بین اعضای هیئت‌مدیره خود سخنگویی را انتخاب می‌کند که به نوعی نماینده باشگاه و اعلام کننده اتفاقاتی است که در آنجا رخ می‌دهد. اکنون نوبت رسیده تا با سخنگوی باشگاه 700 اسبی‌ها آشنا شوید. این شما و این جناب بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse با 1184 اسب بخار! ایشان قدرتمندترین مدل خانواده خود بوده و همیشه جایگاه او در بین سریع‌ترین خودروهای دنیا قرار داشته است که می‌تواند با سقف باز و با سرعتی معادل 408.84 کیلومتر بر ساعت، جاده‌ها را زیر پای بگذارد.

اما چیزی که باعث می‌شود این خودرو به بالاترین سرعت‌ها دست یابد موتور 8 لیتری W16 کواد (چهار) توربوشارژ است که توان تولیدی آن 1184 اسب بخار و گشتاورش 1500 نیوتن متر است. تمامی این توان توسط یک گیربکس دو کلاچ 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

حال که زمان در حال گذشتن است و می‌خواهیم به پایان بازدید خود نزدیک شویم نوبت این رسیده است که به دفتر قائم‌مقام یا به نوعی نائب رئیس این باشگاه برویم. آقای Hennessey Venom GT با جذابیت خاص خودش منتظر خوش‌آمد گویی به ماست. شاید بعضی در موفقیت این فرزند دو رگه که از مادری به نام لوتوس و قدرت پدری آمریکایی به نام کوروت متولد شده است شک داشته باشند و او را لایق این جایگاه ندانند ولی باید بگوییم سرعت 435 کیلومتر بر ساعت، عدد کمی نیست. ونوم GT در ایالت تگزاس با طراحی لوتوس Exige و قدرت بی‌بدیل LS9 کوروت ZR1 متولد شده است. این خودرو دارای یک متور 6.2 لیتری V8 است. سوپرشارژر این خودرو حذف شده و به جای آن از دو توربوی بزرگ استفاده شده است و همین مسئله به ونوم GT کمک می‌کند تا توان 1244 اسب بخاری خود را با استفاده از سیستم انتقال 6 سرعته دستی، به رخ دیگران بکشد.

برنامه پایانی ما در این بازدید سراسر هیجان خوردن عصرانه و شاید نوشیدن یک فنجان چای و بیسکوئیت با مدیر عامل این باشگاه و گرفتن عکس‌های نهایی با اوست. کونیِخزگ Agera R/One:1 کمی اسم عجیبی است ولی چیزی از ارزش‌های این سوپر خودروی سوئدی کم نمی‌کند. به این خودرو، قدرتمندترین خودروی جهان هم می‌گویند. کونیخزگ Agera R دارای یک موتور 5 لیتری توئین توربو V8 است که کمترین توان تولیدی‌اش 1150 اسب بخار می‌باشد. آن‌هایی که این میزان توان برایشان راضی‌کننده نیست می‌توانند از مدل Agera One:1 استفاده کنند که به لطف کونیخزگ 1321 اسب بخار توان تولید می‌کند و می‌تواند در کمتر از 20 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد و با ترمز کردن نیز در کمتر از 10 ثانیه، سرعت آن از 400 به صفر می رسد. سرعت نهایی آن هم 451 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ما که بی‌صبرانه منتظر گرفتن عکس در کنار ایشان بودیم شما را نمی‌دانم!

خوب وقت این رسیده که کم‌کم بساط خود را جمع کرده و این باشگاه به یادماندنی را ترک کنیم به امید اینکه روزی دیگر بتوانیم به باشگاه دیگری سر بزنیم و خاطره‌های خود را برای شما تعریف کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50130
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه