میهن صنعت :

بازدید رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شرکت های بن رو و سایپاکاشان

میهن صنعت : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه جمعی دیگر از مدیران این سازمان، از شرکت های بن رو و سایپاکاشان بازدید کرده و در جریان آخرین دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا در این دو شرکت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس غلامرضا شافعی در بازدید از شرکت های بن رو و سایپاکاشان ضمن دیدار با مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره گروه و معاونین و مدیران ارشد سایپا، در جریان جدیدترین پیشرفت های فنی و صنعتی گروه خودروسازی سایپا در زمینه طراحی و نصب خطوط تولید وانت سایپا 151 و همچنین خطوط پیشرفته و تمام رباتیک شرکت سایپاکاشان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مهندس شافعی با حضور دو ساعته خود در کارخانه تولید خودرو بن رو در شهرستان ساوه، از خطوط تولید وانت سایپا 151 که به صورت کامل توسط معاونت پشتیبانی و خدمات فنی سایپا طراحی، ساخته و نصب شده است بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا همچنین از خطوط تولید بدنه، رنگ و مونتاژ وانت سایپا 151 و خودروهای تولیدی تجاری شده سایپا 131 نیز بازدید کرده و از نزدیک روند تولید و نحوه اجرایی شده پروژه های فعلی در شرکت بن رو را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید وی با اشاره به این مطلب که طراحی خطوط تولید و کارخانه سازی تبدیل به یکی از ظرفیت های منحصر به فرد گروه خودروسازی سایپا شده است اظهار داشت: ساخت خط تولید وانت سایپا 151 در شرکت بن رو یکی از موفقیت های بزرگ برای گروه سایپا محسوب شده و باید با سرمایه گذاری های لازم در این حوزه، این توانمندی در شرکتی همچون سایپا با هدف رونق کسب و کار درون سازمانی و رشد گردش مالی درون شبکه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نارنجی همچنین رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع با حضور در شرکت تولیدخودرو سایپا کاشان از امکانات و توانمندی های این شرکت نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان تولید محصولات این شرکت با رعایت تمامی اصول کیفی و استفاده از تجهیزات مدرن قرار گرفت.

 طی این بازدید که مهندس سعید مدنی مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا و جمعی از معاونان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز حضور داشتند، مهندس شافعی ضمن حضور در سالن های پرس، بدنه، رنگ، مونتاژ و روتوش با روند تولید خودرو در این شرکت خودروساز آشنا شده و در جریان توانمندی ها و ظرفیت این شرکت قرار گرفت.

در جریان این بازدید، مهندس ناصر آقامحمدی مدیرعامل سایپا کاشان ضمن ارایه گزارش کوتاهی از روند فعالیت های سالن های تولیدی افزود: مشخصه اصلی راه اندازی کارخانه تولید خودرو در کاشان قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا بود که جهت تحقق این اهداف استفاده از تکنولوژی به روز و مدرن، استقرار سیستم های مدیریتی و کیفیتی که منجر به بهره وری بیشتر و کیفیت بالاتر شود و در نهایت استفاده از نیروی متخصص و توانمند و توجه به مباحث زیست محیطی و کیفی در دستور کار قرار گرفت.

وی برخورداری از نیروی انسانی متخصص و عمدتاً کاشانی که فارغ التحصیل بهترین دانشگاههای کشورند را ویژگی بارز این شرکت دانست و تصریح کرد: طی سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های شهرستان و مراکز فنی و حرفه ای آموزش کارکنان به صورت گسترده صورت گرفته ضمن این که قابلیت های فنی خوبی در این شهر وجود دارد.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت تولید 200 هزار خودرو در سال را دارد که برای شروع عدد 150هزار را در نظر گرفته ایم که خوشبختانه در سال دوم تأسیس، توانستیم به ظرفیت اسمی تولید برسیم.

وی افزود: از افتخارات سایپا کاشان می توان به این نکته اشاره کرد که محصولات جدید گروه سایپا همچون سایپا 111 و تیبا که محصولات موفق و پر مخاطبی هستند برای اولین بار در این شرکت تولید و به بازار عرضه شدند و سرانه تولید این شرکت نیز در سطح بین المللی و شرکتهای خودروساز جهانی از نمونه های موفق و پیشتاز محسوب شده و توانایی تولید منعطف و براساس سفارش نیز آن را در زمره خودروسازهای موفق قرار داده است.

بر اساس این گزارش رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با اشاره به وجود کارخانه سایپاکاشان در منطقه و ثمرات این حضور تصریح کرد: سرمایه گذاری های عظیم سایپا در این منطقه و راه اندازی کارخانه سایپاکاشان موجب افزایش سطح اشتغال و ایجاد امید و انگیزه در میان مردم این شهر شده است.
وی افزود: هنگام بازدید از خط تولید شرکت سایپاکاشان و دیدار با کارگران و کارکنان این مجموعه شاهد وجود امید و اشتیاق فراوانی در میان آنان بودم که وجود این فضا مرهون  تلاش های مدیریت گروه خودروسازی سایپا است.
مهندس شافعی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم با اجرایی شدن اهداف و برنامه های گروه خودروسازی سایپا در این شرکت شاهد رشد سریع تولید خودرو در این مجموعه و حضور سایر شرکت های مربوط و توسعه کسب و کار در منطقه مرکزی ایران باشیم.

بازدید رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شرکت های بن رو و سایپاکاشان / عکس

   

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18364
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه