میهن صنعت :

بازسازی مناطق زلزله‌زده با مشارکت وزارت نفت

میهن صنعت : بر اساس آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده دشتی، وزارت نفت در بازسازی واحدهای مسکونی و اماکن عمومی مناطق زلزله‌زده مشارکت می‌کند، ضمن اینکه نصب سرویس‌های بهداشتی نیز آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با وجود گذشت یک هفته از زلزله مهیب در شهرستان دشتی، نیازمندی‌های مردم آسیب‌دیده با تلاش و همت مسئولان استان و مسئولان کشوری در حال برطرف شدن است.

در همین ارتباط دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله بهزیستی نیز دست به کار شده و به کمک و یاری کودکان زلزله‌زده شتافته است.

امروز قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت به مناطق زلزله‌زده رفته و ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی در روستای زلزله‌زده درویشی تشکیل شده است.

 

بررسی راهکارهای مشارکت صنعت نفت در بازسازی مناطق‌زلزله‌زده

در نشست با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در روستای درویشی از روستاهای زلزله‌زده استان بوشهر، راهکارهای مشارکت صنعت نفت در بازسازی مناطق‌زلزله‌زده بررسی شد.

احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده ضمن بررسی آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در نشستی به همین منظور شرکت کرد.

نشست کمیته بحران منطقه ویژه پارس با هدف بررسی راهکارهای مشارکت صنعت نفت در بازسازی نقاط زلزله زده استان بوشهر در کمپ عملیاتی منطقه ویژه پارس در روستای درویشی تشکیل شده است.

 

توزیع 16 هزار تخته پتو در مناطق زلزله‌زده

استاندار بوشهر از توزیع بیش از هفت هزار تخته چادر گروهی، 16 هزار تخته پتو و بیش از 40 هزار مترمربع موکت در مناطق زلزله‌زده خبر داد

فریدون حسنوند در نشست ستاد مدیریت بحران در منطقه زلزله‌زده شنبه تصریح کرد: برای بازگشت آسیب دیدگان زلزله به زندگی عادی، بازتوانی روحی و روانی این افراد با هماهنگی بهزیستی، علوم پزشکی و مددکاران برخی دیگر از سازمان‌ها و ادارات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده دشتی برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی عفونی، پوستی و قارچی در دست اجراست، تاکید کرد: استقرار ماشین‌های حمل زباله و دفن زباله‌ها در مکان‌های تعیین شده، ایجاد آزمایشگاه بررسی بیماری‌های گوناگون از جمله برنامه‌های بهداشتی است که اجرا شده و تاکید شده است که از توزیع مواد غذایی فاسد شدنی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها با توجه به شروع فصل گرما جلوگیری شود.

 

اهدای یک روز حقوق کارمندان تامین اجتماعی و بنیاد شهید بوشهر به ‌زلزله‌زدگان

علاوه بر امدادرسانی و ارسال‌ کمک‌های غیر نقدی به مناطق زلزله‌زده، کارکنان این دو نهاد یک روز حقوق خود را هم برای کمک به زلزله‌زدگان اهدا کردند.

خادمان شهدا و ایثارگران استان بوشهر در حرکتی خداپسندانه با اهدای یک روز حقوق خود به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی، با حادثه‌دیدگان بخش شنبه و طسوج اظهار همدردی کردند.

 

احداث چادرهای ویژه کودکان در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: چادر ویژه کودکان در مناطق زلزله‌زده احداث شده است که قصد داریم تعداد این چادرها را افزایش دهیم.

حیدر عزیزنژاد با حضور در مناطق زلزله زده ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن تعدادی از هم استانی‌هایمان در دشتی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بهزیستی از ابتدا وقوع زلزله آغاز کرده، اعزام تیم روانشناسی و مددکار به این مناطق بوده است.

وی افزود: یکی از خدماتی که در این چنین حوادثی بسیار مهم و ضروری است بازتوانی روحی، اجتماعی و روانی افراد آسیب دیده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای وقوع زلزله چهار تیم روانشناسی و مددکار اجتماعی در مناطق حضور داشته‌اند.

عزیزنژاد در ادامه گفت: یک گروه نیز برای ارزیابی مسائل حادثه دیدگان و وضعیت افراد تحت حمایت در مناطق اعزام شده و مصاحبه با افراد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: چادر ویژه نوجوانان و کودکان زیر 13 سال در مناطق برپا شده است که در این چادرها علاوه بر بازی و سرودخوانی، مسائلی که بچه‌ها باید در خصوص حادثه اتفاق افتاده آموزش ببینند، بیان می‌کنند.

 

بیماری واگیردار در مناطق‌ زلزله‌زده مشاهده نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ موردی از همه‌گیری بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله زده بوشهر مشاهده نشده است.

دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی اظهار داشت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه قوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که از همان ساعت‌های اولیه پس از وقوع زلزله شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد، هیچ موردی از همه‌‌گیری بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده مشاهده نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها افزود: مهم‌ترین بیماری‌هایی که احتمال بروز آنها در منطقه وجود دارد، بیماری‌های اسهالی و بیماری‌های منتقله توسط حشرات مانند سالک و مالاریاست که با اقدامات گسترده بهداشتی انجام شده تاکنون موردی از این بیماری‌ها در منطقه گزارش نشده است.

 

نصب 100 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق زلزله‌زده دشتی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در مرحله اول صد چشمه سرویس بهداشتی و حمام در نقاط زلزله‌زده دشتی نصب می‌شود که عملیات نصب آنها آغاز شده است.

شاپور رستمی که در منطقه زلزله زده شنبه مستقر است با بیان اینکه پیمانکار این طرح کارشناسان سپاه امام صادق استان بوشهر هستند، گفت: این سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های از پیش تعیین شده در حال نصب است که پیش‌بینی می‌شود تا فردا نصب این سرویس‌ها به پایان برسد.

وی گفت: در مرحله بعدی نیز 100 سرویس بهداشتی دیگر در نقاط مختلف زلزله زده دشتی نصب خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از نصب برج نور در نقاط مختلف زلزله زده خبر داد و افزود: در شهر شنبه حداقل 10 پایه برای ایجاد برج نور ایجاد خواهد شد و در دیگر نقاط زلزله‌زده نیز این طرح اجرا می‌شود.

رستمی با بیان اینکه بازسازی اماکن عمومی در نقاط زلزله‌زده آغاز شده است، گفت: در این طرح پس از شناسایی نقاط آسیب دیده از جمله مساجد، حسینیه ها، مرکز بهداشت و درمان، معابر، میادین، و پارک ها عملیات بازسازی آنها آغاز می‌شود.

 

دیدار تیم حمایت‌های روانی مرکز بهداشت بوشهر از مصدومان زلزله

به گزارش فارس تیم حمایت‌های روانی و اجتماعی مرکز بهداشت بوشهر با حضور در مناطق زلزله‌زده با مصدومان زلزله دشتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

تیم حمایت‌های روانی اجتماعی بهداشت شهرستان بوشهر برای ارزیابی و بررسی وضعیت مصدومان و جمع آوری اطلاعات مصدومان به بیمارستان سلمان فارسی و بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس اعزام شدند.

این بازدید که با حضور کبری کشفی کارشناس مسئول واحد روانی اجتماعی به همراه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان صورت گرفت، پس از مصاحبه و جمع آوری اطلاعات جامع از مصدومان در اسرع وقت این اطلاعات به مرکز بهداشتی درمانی شهرستان دشتی نمابر شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15858
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه