میهن صنعت:

بازي‌هاي سياسي در طرح انتقال پايتخت پررنگ شده است / جايگزين تهران مشخص نيست

میهن صنعت: نايب رئيس كميسيون شوراهاِي مجلس با اشاره به اين كه هيچ تصميمي براي انتقال پايتخت از تهران گرفته نشده است گفت: متاسفانه بازي هاي سياسي در طرح ساماندهي شهر تهران و يا انتقال پايتخت سياسي اداري پرنگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد جواد کولیوند در گفتگویی در واكنش به برخي از اظهار نظرها در خصوص انتخاب شهرهاي همدان،پرديس و سمنان به عنوان پايتخت اداري و سياسي گفت: طرحي كه كليات آن در مجلس به تصويب رسيد ،طرح ساماندهي شهر تهران و يا انتقال سياسي و اداري پايتخت بود و احتمال دارد شورايي كه اين طرح را بررسي مي كنند به اين نتيجه برسند كه نيازي به انتقال پايتخت نيست.

وي ادامه داد: اين هفته اين طرح در مجلس بررسي مي شود و به دولت اجازه داده مي شود شورايي متشكل از معاون راهبردي رييس جمهور،رييس سازمان پدافند غير عامل،رييس شوراي شهر تهران و شهردار، جمعي از وزرا و … تشكیل دهد و موضوع ساماندهي پايتخت را بررسي كنند. شايد اين شورا به اين تيجه برسد كه مشكلات تهران قابل حل و نيازي به انتقال پايتخت نيست .

افزايش تعداد اعضاي شوراي انتقال پايتخت 

اين نماينده مجلس اضافه كرد: شايد اين شورا هزينه هاي انتقال پايتخت را آنقدر بالا برآورد كند كه با همان اعتبار بتوان مشكلات پايتخت را حل كرد هنوز اين شورا تشكيل نشده و مطالعات كارشناسي نيز انجام نشده است كه مشخص شود كه آيا انتقال پايتخت اداري وسياسي داريم يا خير ؟ بنابراين اعلام شهر تازه براي پايتخت اداري و سياسي بسيار زود است .

كوليوند با بيان اين كه احتمال دارد اعضاي اين شورا افزايش يابد گفت: پس از دو سال مطالعه اين شورا تصميم نهايي براي انتقال پايتخت گرفته خواهد شد.

ساماندهي مطالعات جزيره اي انتقال پايتخت 

به نقل از مهر نايب رئيس كميسيون شوراهاِي مجلس در پاسخ به اين پرسش كه تا كنون مطالعات مختلفي در رابطه با انتقال پايتخت انجام شده است كه نتيجه هيچ كدام انتقال پايتخت نبوده است گفت: برخي وزارتخانه ها مانند وزارت مسكن و يا وزارت كشور از نگاه خود به اين مسئله پرداخته اند. به طور مثال وزارت كشور از بعد سياسي و امنيتي. اين مطالعات جزيره اي پاسخگوي اين طرح نبود و اين شورا مي تواند پازل هاي پراكنده را كنار هم بگذارد وبه كار اين شورا سرعت دهد . 

چندي پيش برخي از نمايندگان مجلس از سمنان،همدان و پرديس به عنوان گزينه هاي جديد پايتخت سياسي و ادراي كشور نام برده بودند  اين هفته اين طرح كه چندي پيش كليات آن در مجلس به تصويب رسيد براي دومين بار در صحن مجلس بررسي مي شود . 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47998
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه