«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازگشایی تدریجی کارخانه های خودروسازی PSA و هوندا

دو گروه خودروسازی PSA و هوندا به دنبال لغو برخی از محدودیت ها و بازگشایی فروشگاه های و نمایشگاه های خودرو از راه اندازی تدریجی کارخانه های خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دو گروه خودروسازی PSA  و هوندا به دنبال لغو برخی از محدودیت ها و بازگشایی فروشگاه های و نمایشگاه های اتومبیل از راه اندازی تدریجی کارخانه های خود خبر دادند. اولین موج بازگشایی کارخانه های PSA بین 4 الی 11 ماه می بوده و این سازنده فرانسوی خودروهای پژو، اوپل، سیتروئن و واکسهال در روز دوشنبه اعلام کرد که حدود دو ماه از تعطیلی کارخانه های شرکت می گذرد . کارخانه انگلیس خودروساز ژاپنی هوندا از اوایل ماه مارس تعطیل بوده و قرار است که از 8 می بازگشایی شود.

دولت های اروپایی به دنبال شیوع کرونا ویروس بسیاری از فروشگاه های غیر ضروری  نظیر بنگاه های معاملات خودرو را تعطیل کرده اند و در پی آن، فعالیت بسیاری از کارخانه های خودروسازی متوقف شده و فروش خودرو اروپا در ماه مارس 53 درصد افت داشته است. ثبت نام خودرو در فرانسه با کاهش  89 درصدی مواجه شده است.

سخنگوی شرکت هوندا در این خصوص عنوان کرد: بازگشایی تدریجی کارخانه های خودروسازی در راستای توصیه دولت انگلیس و با توجه به تقاضای بازار صورت می گیرد. شرکت هوندا که در سوندون مشغول به تولید مدل سیویک سایز متوسط بوده و قرار است روزانه 430 دستگاه خودرو تولید کند.

کارخانه های  هوندا و PSA  در مقایسه با سایر خودروساز ها نظیر رنو، تویوتا، فولکس واگن و دایملر دیرتر از بازگشایی کارخانه های خود خبر دادند و راه اندازی آن ها منجر به تولید خودرو بیشتر می شود. این دو خودروساز همچنین اعلام کردند که کارگران به منظور جلوگیری از شیوع کووید-19 تمامی پروتکل های  بهداشتی را رعایت می کنند.

براساس گفته ی  یان وینست، مدیر زنجیره تامین و تولیدات، موج اول راه اندازی کارخانه های خودروسازی طی هفته جاری به تدریج آغاز می شود و شامل بازگشایی کارخانه های مراکش، فرانسه، پرتغال و اسپانیا می شود.

وی در ادامه افزود: ما تمایل نداریم تا در کنار کوه هایی از خودرو فروخته نشده قرار بگیریم و ما آنچه را که می توانیم بفروشیم، خواهیم ساخت. شرکت خودروسازی PSA قرار است که کارخانه سول نرد را بازگشایی کند و در این کارخانه خودروهای پرطرفدار و ثبت نام شده تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195127
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه