میهن صنعت :

بازگشت به دوران اوج تولید خودروسازی با رفع همزمان موانع داخلی و خارجی

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : باید مشکلات داخلی و خارجی خودروسازان به صورت موازی رفع شوند تا خودروسازان بار دیگر بتوانند به دوران اوج تولید گذشته بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : باید مشکلات داخلی و خارجی خودروسازان به صورت موازی رفع شوند تا خودروسازان بار دیگر بتوانند به دوران اوج تولید گذشته بازگردند.

محمد رضا نجفی منش، شرط اصلی مشخص شدن تاثیر لغو تحریم‌ها بر صنعت خودرو را، رفع تحریم‌های داخلی اعلام کرد و گفت : هم اکنون بسیاری از مشکلات صنعت خودرو به بحران مالی خودروسازان باز می‌گردد که مساله‌ای کاملا داخلی است.

وی افزود : متاسفانه علت اصلی بحران مالی خودروسازان ،تصمیمات نادرست داخلی است كه طي چند سال اخير براي صنعت خودرو و اقتصاد كلان كشور گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد : ‌امید است به دنبال لغو تحریم خارجی صنعت خودرو ،تحریم‌های داخلی این صنعت نیز برداشته شود.

وی با اشاره به تحریم‌های بانکی، مالیاتی و نقدینگی از جمله تحریم‌های داخلی صنعت خودرو است. ، خاطر نشان کرد : هم‌اکنون در داخل بانک‌ها، خودروسازان و قطعه‌سازان را تحریم کرده و از پرداخت تسهیلات به این بخش از صنعت خودداری می‌کنند از سویی قوانین مالیاتی و نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز از جمله تحریم های داخلی است که مشکلاتی زیادی را  برای صنعت خودرو خصوصا قطعه سازان ایجاد کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران افزود : امروز مشکلات داخلی خودروسازان و قطعه سازان به حدی است که باید کمیته ای برای لغو تحریم‌های داخلی صنعت خودرو تشکیل شود چرا که امروز متاسفانه بخش زیادی از مشکلات اصلی صنعت خودرو و قطعه سازان به موانع و تحریم های داخلی باز می گردد.

نجفی منش تصریح کرد : با توجه به اینکه مشکلات و تحریم‌های داخلی نظیر قیمت‌گذاری بر محصولات خودروسازان و نبود تسهیلات برای آنان همچنان ادامه دارد باید همتی شود و این مشکلات نیز برطرف شود تا بازار و خودروسازان تکلیف خود را بدانند.

وی ضمن اشاره به ارتباط لغو تحریم‌ها و تاثیر آن بر صنعت خودرو نیز افزود : به هر حال ما تمام سعی خود را کردیم و صنعت خودرو را در سخت ترین شرایط حفظ نمودیم اما باید عنوان کرد که تحریم‌ها بیشترین مشکل را برای طرف‌های خارجی ما ایجاد کرد، وآنها برای برقراری ارتباط با ما دچار مشکل شدند.

وی در ادامه گفتگو با خبر خودرو با اشاره به اینکه  لغو تحریم‌های صنعت خودرو اتفاق بسیار خوبی مثبتی در خودروسازی کشوراست ، تصریح کرد : تا زمانی که مشکلات نقدینگی و مالی خودروسازان ادامه داشته باشد اثر لغو تحریم‌ها نیز مشخص نخواهد شد.

وی تاکید کرد : باید مشکلات داخلی و خارجی خودروسازان به صورت موازی رفع شوند تا خودروسازان بار دیگر بتوانند به دوران اوج تولید گذشته بازگردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33061
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه