میهن صنعت :

بازگشت ثبات به بازار خودرو با ایجاد توازن در عرضه و تقاضا

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : عدم تناسب و ثبات در عرضه و تقاضا ، موجب نوسان قیمت در بازار خودرو شده است.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : عدم تناسب و ثبات در عرضه و تقاضا ، موجب نوسان قیمت در بازار خودرو شده است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : برای توازن در عرضه و تقاضا باید از ابزارهای کنترلی دولتی  استفاده نمود تا ثبات به بازار خودرو باز گردد.

وی با توجه به اعلام نرخ جدید خودروها تاکید کرد : به نظر نمی رسد روش جدیدی که برای قیمت گذاری خودرو تعییین شده چندان جوابگوی نیاز بازار و مصرف کننده داخلی باشد.

وی در ادامه به بحث کاهش تعرفه واردات خودرو در راستای مصوبه جدید دولت پرداخت و گفت : در شرایط کنونی کاهش تعرفه واردات خودرو به صلاح کشور نبوده و موجب ضربه تولید داخل خواهد شد.

نماينده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تعرفه واردات خودرو در بالاترین میزان حفظ شود ، افزود : کاهش تعرفه به معنای رقابت بازار داخل با بازار جهانی است در حالی که در شرایط فعلی که تولید خودروسازان افت نموده و حمایت از تولید داخل ضروری است نباید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد.

سبحانی فر گفت : باید خودرو بر اساس هزینه های تولید و در آمد مصرف کنندگان مقایسه و قیمت گذاری شود در حالی که قیمت خودروها بر اساس ارز مبادله ای محاسبه شده است از سویی با تصمیم اخیر دولت و  کاهش تعرفه ها می خواهیم با بازار خارج رقابت کنیم قطعا این اقدام  توازن بازار خودرو داخل را برهم خواهد زد .

وی تصریح کرد : خودروسازان باید تلاش کنند با صرفه جویی در هزینه های سربار، قیمت ها را کاهش دهند به طوریکه با توجه به کیفیتی که ارایه می کنند سبب تشویق مردم در خرید از تولیدات داخلی شوند.

وی افزود : با توجه به مشکلات ارزی ، باید اولویت امروز کشور بر واردات کالاهای اساسی قرار گیرد بنابراین به نظر می رسد در چنین شرایطی ، واردات کالاهایی که نیاز اصلی جامعه نیست خیلی به صلاح کشور نباشد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11740
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه