«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازگشت قیمت نفت به روند نزولی

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال بازگشت دوباره شک و تردیدها نسبت به چشم انداز توافق تجاری چین و آمریکا کاهش پیدا کرد و در حالی که نگرانی های در خصوص عرضه بیش از تقاضا در بازار نفت همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال بازگشت دوباره شک و تردیدها نسبت به چشم انداز توافق تجاری چین و آمریکا کاهش پیدا کرد و در حالی که نگرانی های در خصوص عرضه بیش از تقاضا در بازار نفت همچنان وجود دارد.

شاخص نفت برنت با کاهش 55 سنت معادل 0.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 47سنت افت داشته و به 56 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ در روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می رود.  اگر ما به توافقی که مدنظرمان است، دست بیابیم، بسیار خوب است و اگر این توافق، خوب نباشد، من آن را نمی‌خواهم.

تنش های تجاری 16 ماهه آمریکا و چین منجربه رشد کند اقتصادی و نگرانی های تحلیلگران در خصوص چشم انداز تقاضا در سال آینده تشدید یافته است.

ترامپ در ادامه گفت:  گزارش‌های نادرستی درباره تمایل آمریکا برای لغو تعرفه‌های گمرکی طی فاز اولبه این توافق مطرح شده است.

جنگ تجاری این دوغول اقتصادی بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است که براساس داده های منتشر شده، قیمت تولید کننده های چینی در ماه اکتبر به کمترین میزان سه سال اخیر رسیده است.

محمدبارکیندو، دبیرکل اوپک در هفته گذشته عنوان کرد که چشم انداز بازار نفت در سال آینده ممکن است پتانسیل روند صعودی را نیز داشته باشد ونیازی نیست که تولیدات بیشتر از این کاهش یابد.

شمار سکوهای حفاری آمریکا نیز در هفته منتهی به 8 نوامبر به میزان 7 عدد کاهش داشته و به 684 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188373
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه