«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازگشت X6 به رینگ مبارزه

ب‌ام‌و به نوعی ابداع کننده سبک شاسی بلند کوپه در دنیا است و حالا بعد از گذشت چند سال X6 با سومین نسل خود دوباره به بازی برگشته تا با توان بیشتر، فضای بیشتر و تکنولوژی برتر به همه ثابت کند چه کسی در این کلاس حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ب‌ام‌و به نوعی ابداع کننده سبک شاسی بلند کوپه در دنیا است و حالا بعد از گذشت چند سال X6 با سومین نسل خود دوباره به بازی برگشته تا با توان بیشتر، فضای بیشتر و تکنولوژی برتر به همه ثابت کند چه کسی در این کلاس حرف اول را می‌زند. X6 نیز مانند X5 بر روی معماری جدید پلتفرم ب‌ام‌و، موسوم به CLAR توسعه یافته است و همچنان از طراحی تهاجمی با خطوط تیز سود می‌برد. ب‌ام‌و برای نسل جدید X6 از آپشن نورپردازی جلوپنجره استفاده کرده است که زیاد با سبک و استایل این خودرو همخوانی ندارد.

ب‌ام‌و نه تنها پلتفرم بلکه قوای محرکه X6 را نیز تغییر داده است. بر این اساس مدل‌های پایه sDrive40i و xDrive40i از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به توئین توربو استفاده می‌کند که توان تولید 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه 33 اسب بخار قدرت و 47 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل پیشین X6 دارد که باعث می‌شود 0 تا 100 این خودروها برای مدل sDrive به 5.2  و برای مدل xDrive به 5.3 ثانیه برسد. اما مدل قویتری X6 یعنی M50i از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو استفاده می‌کند که توان تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه نیز نسبت به نسل قبلی 78 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. شتاب 0 تا 100 این مدل 4.1 ثانیه است که 0.5 ثانیه سریع‌تر از نسل قبل شده و نهایت سرعت آن نیز تا 249 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اگر پکیج کشیدن تریلر را برای این خودرو سفارش دهید، X6 می‌تواند جسمی معادل 3.265 کیلوگرم را به پشت خود بکشد. هر دو پیشرانه 6 و 8 سیلندر این خودرو به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است که انتقال نیرو را به چهارچرخ منتقل می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع 5 اتصالی است که باعث می‌شود X6 فرز و سریع باشد. اگر می‌خواهید راحتی و فرز بودن بیشتری را تجربه کنید اما پکیج M را سفارش ندهید می‌توانید از پکیج داینامیک هندلینگ استفاده کنید که به صورت سفارشی قابل نصب است و باعث پایداری و فرمان پذیری بهتر خودرو می‌شود.

اگر خواهان X6 بی‌راهه نورد هستید نیز می‌توانید xDrive40i را با پکیج آفرود سفارش دهید که امکاناتی مانند سیستم تعلیق بادی، دیفرانسیل اسپرت M و 4 مود رانندگی در حالات برفی، شن، سنگ و گل بر روی آن نصب خواهد شد. در کابین نیز ب‌ام‌و نسل هفتم سیستم Live Cockpit و iDrive را استفاده کرده که شالمل صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت آمپر، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی مرکزی با آپشن‌های استاندارد و سفارشی مانند : تبعیت از فرمان صوتی با Hey BMW، سیستم کنترل با فرامین دستی، سیستم wifi، شارژ وایرلس و سیستم اپل کار پلی می‌شود.

در مبحث ایمنی نیز پکیج کاملی از امکانات در این خودرو موجود است که تجهیزات استاندارد آن شامل سیستم کمک در رانندگی ب‌ام‌و، کروز کنترل همراه با رادار، سیستم Stop and Go در ترافیک، سیستم نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم کمکی پارک می‌شود. امکانات دیگری که باید برای آن پول پرداخت کنید نیز شامل سیستم بین خطوط، سیستم تعویض اتوماتیک خط، سیستم پیشگیری از برخورد جانبی و… است.

قیمت پایه sDrive40i 64.300 دلار برآورد شده که شامل 995 دلار هزینه حمل نیست. xDrive40i نیز 66.600 دلار قیمت گذاری شده است. قیمت قویترین نمونه نیز 85.650 دلار خواهد بود.

نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179722
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه