میهن صنعت :

باطری های موجود در گمرک با افزایش تعرفه ترخیص شد

میهن صنعت : رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان گفت : باطری های وارداتی جدید تا فروش کلیه باطری های از پیش وارد شده فاکتور نمی شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان گفت : باطری های وارداتی جدید تا فروش کلیه باطری های از پیش وارد شده فاکتور نمی شود .

اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن بیان این چنانچه باطری خودرو  از اولویت 10 خارج شود ثبت سفارش آن نیز انجام می پذیرد عنوان کرد : هم اکنون باطری هایی که در گمرک انبار شده بود در حال ترخیص است ما با توجه به اینکه باطری جز کالاهای اولویت 10 می باشد هنوز برای ثبت سفارش آزاد نشده است

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت : در حال حاضر باطری های وارداتی با قیمتی بالاتر از حد معمول از گمرک خارج می شود و این امر نیز موجب قیمت باطری های وارداتی شده است .

به گفته رئیس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان در قیمت باطری های داخلی تغییری ایجاد نشده اما باتری های وارداتی به دلیل افزایش تعرفه گمرکی این دسته از کالاها ، با افزایش قیمت مواجه شده است .

اکبرزاده ضمن اشاره به عدم بهبود بازار باطری اذعان داشت : همچنان کمبود در بازار باطری خودرو وجود دارد و کارخانه ها نیز همچون گذشته باطری خودرو را با تاخیر وارد بازار می نمایند .

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت : تاخیر در عرضه باطری به بازار حاکی از تولید اندک آن است لذا هنوز نیاز به واردات باطری در کشور برای تامین بازار احساس می شود .

رئیس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان در انتها به لزوم خارج نمودن باطری از لیست کالاهای اولویت 10 اشاره نمود و عنوان کرد : در جلسه ای که اخیرا در وزارت بازرگانی با حضور جمعی از مسئولین ذی ربط برگزار شد علی رغم  ضرورت واردات باطری با توجه به تولید داخل با این امر مخالفت شد و باطری همچنان جز لیست کالاهای اولویت 10 می باشد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30798
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه