«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بالا رفتن مواد اولیه متهم ردیف اول افزایش قیمت خودرو/سایپا در مسیر ارتقای بهره وری

طی یک ماه اخیر بازار خودرو با افزایش قیمت ۱۰ درصدی در بخش زیادی از نمونه های پایین تر از ۴۵ میلیون تومان همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  نوسانات پی در پی قیمت خودرو موجب شد تا بازار به کما برود طی بررسی ها برخی از کارشناسان علت این افزایش را کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان بیان کرده اند.

براساس یک بررسی ساده علت بالارفتن قیمت افزایش قیمت مواد اولیه تولید است به این علت که نوسانات مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصول خواهد داشت همچنین جهرودی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به علت افزایش قیمت خودرو بیان کرد: افزایش قیمت محصولات سایپا به سبب رشد قیمتی 4 درصدی فولاد، افزایش 55 درصدی قطعات پلیمری و بالا رفتن قیمت قطعات منفصله بوده است

همچنین لازم به ذکر است که ۱ خرداد ماه که به نام روز بهره وری نامگذاری شده علي اكبر اولیاء رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در این خصوص بیان كرد: باعث افتخار است که شرکت های بزرگ خودروسازی نظير سايپا با رویکرد بهره وری به دستاوردهای مهم و قابل توجهی دست یافتند که شايسته قدرداني است.
وي با تبريك روز بهره وري تصريح كرد: ارتقای بهره وری چند سالی است که در گروه سایپا آغاز شده و شاهد نتایج مثبت آن در اين مجموعه هستيم که امیدوارم این روند به خوبی ادامه یابد و بالنده تر از گذشته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=153348
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه