بانك‌ها به دلالان راحت‌تر از توليدكنندگان تسهيلات مي‌دهند

ميهن صنعت : معاون اول رييس جمهور با انتقاد شديد از نرخ سود بالاي تسهيلات بانكي گفت: اين وضعيت بايد هر چه سريع‌تر متوقف شود.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از ايسنا، محمدرضا رحيمي امروز با بيان اين‌كه بانك‌ها سود كلاني از بابت تسهيلات دريافت مي‌كنند و آن را صرف خريد گران‌ترين ساختمان‌ها در كشور مي‌كنند، گفت: متاسفانه در شرايطي كه توليد كشور به حمايت مالي نياز دارد، بانك‌ها به دلالان راحت‌تر از توليدكنندگان تسهيلات مي‌دهند.

او با اشاره به سختي‌هايي كه در شرايط تحريم براي كشور ايجاد شده است، گفت: در شرايط كنوني دولت يك روز آسايش ندارد و بيشتر بار ناشي از تحريم نيز بر دوش وزير صنعت، معدن و تجارت است؛ به طوري كه اغلب وقت‌ها من نقش معاون آقاي غضنفري را در دولت بازي مي‌كنم.

رحيمي با تاكيد بر اين كه ايراني بايد كالاي ايراني بخرد، گفت: حتي اگر كيفيت توليدات داخل پايين باشد، قطعا از نمونه چيني با كيفيت‌تر است.

معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر اين‌كه اگر همه مسوولان كشور با هم هماهنگ و هم صدا باشند، تحريم‌ها هيچ كاري از پيش نخواهند برد، گفت: در چنين شرايطي بايد به تحريم‌ها سلام كرد.

وي همچنين با تاكيد بر اين كه بايد درتوليد داخل از قطعات ايراني استفاده شود، گفت: در حالي كه 20 هزار قطعه ساز در كشور وجود دارد، اگر خودروسازان از قطعات چيني استفاده كنند به كشور خيانت كرده‌اند.

معاون اول رييس جمهوري در همايش روز ملي صنعت و معدن با تاكيد بر اين كه هم اكنون مردم نبايد براي تامين كالاهاي اساسي خود نگران باشند، گفت: دولت تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد كه 24 قلم كالاي اساسي مورد نياز مردم تحت هر شرايطي تامين شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1690
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه