میهن صنعت :

بانک ها به کمک قطعه سازان بیایند

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان خودرو اظهار داشت : با توجه به کاهش تقاضا و افت تولید ، نیروی انسانی در کارخانه های قطعه سازی تعدیل شده و این صنعت روبه نابودی خواهد رفت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو انجمن قطعه سازان خودرو اظهار داشت : با توجه به کاهش تقاضا و افت تولید ، نیروی انسانی در کارخانه های قطعه سازی تعدیل شده و این صنعت روبه نابودی خواهد رفت .

علی اکبر جوانروح در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : یکی از راهکارهای مناسب برای نجات صنعت قطعه سازی و دیگر صنایع ، فروش آنها به بانک هاست تا نسبت به ارائه تسهیلات وام با هر بهره ای تصمیم گرفته شده و بتوان این صنعت را حفظ کرد.

وی افزود : فروش خودروها با وام های 25 میلیون تومانی هیچ تاثیری در صنعت قطعه سازی نداشته چرا که با این کار درآمد 5 سال آینده مردم به صورت وام به خودروسازان داده شده و عملا هیچ کمکی به این صنعت نخواهد شد.

جوانروح اظهار داشت : تمامی این مشکلات ناشی از تصمیمات بانک هاست به طوری که با افزایش نرخ ارز، بانک ها سود کلانی را کسب می کنند و این در حالی است که کشور ما تولید محور نبوده بلکه سرمایه محور است و بزرگترین سرمایه داران بانک ها هستند .

وی تصریح کرد : در بازار همه قطعات موجود است اما با قیمتی بالا و مردم توانایی خرید نداشته و هیچ تعرفه ای برای قیمت گذاری نیست و این امر مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

جوانروح با بیان اینکه پول ملی کشور باید تقویت شود گفت : باید برای اجناس لوکس تعرفه های سنگین گذاشته شود تا تولید کننده داخلی کشور تشویق شده و این امر منجر به عرضه و تقاضای سالم گردد و چرخه صنعتی به گردش بیافتد .


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=78652
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه