رشد 31 درصدی ارزشیابی کیفی وانت ها

باکیفیت ترین وانت کشور محصول کدام خودروساز است+ جدول

میهن صنعت : در آذر ماه امسال میزان وانت تولید شده در داخل كشور، نسبت به ماه قبل افزایش 70 درصدی را تجربه کرده است که به دلیل افزایش تولید، ارزشیابی کیفی این خودروها رشد 31 درصدی داشته است.

به گزارش «میهن صنعت»، بیشترین تاثیر در رشد تولید مربوط به خودرو‌های وانت كاپرا و وانت پیكان بوده و نكته حائز اهمیت شروع مجدد تولید خودروی وانت نیسان Z24i است.

در جدیدترین رده بندی کیفی وانت های کشور در آذر ماه امسال هفت وانت مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که در این بین بازهم یکی از محصولات گروه بهمن به عنوان باکیفیت ترین وانت کشور انتخاب شد.

در این رده‌بندی کیفیت، بعد از کاپرا، وانت مزدا تک کابین در میان همتایان خود صدرنشین شد و رده‌های بعدی به ترتیب به وانت دیزل زامیاد، وانت نیسان Z24i، وانت نیسان سی.ان.جی، وانت مزدا دوکابین و وانت پیکان تبریز اختصاص یافت.
جدول روند كیفی- گروه سبك- وانت

ردیف

نام خودرو

نام شركت سازنده

نمره منفی

سطح كیفی

1

وانت كاپرا

گروه بهمن

97.5

خوب

B

2

وانت مزدا تك كابین

گروه بهمن

105.0

خوب

B

3

وانت دیزل زامیاد

زامیاد

139.3

خوب

B

4

وانت نیسان Z24i

زامیاد

147.1

قابل قبول

C+

5

وانت نیسان CNG

زامیاد

147.5

قابل قبول

C+

6

وانت مزدا دو كابین

گروه بهمن

156.7

قابل قبول

C+

7

وانت پیكان

ایران خودرو تبریز

158.7

قابل قبول

C+

 


كاهش سطح وانت كاپرا از B+ به B و ارتقاء سطح وانت پیكان از C به C+ و تغییرات قابل توجه وانت نیسان CNG از جمله تغییرات جدول می‌باشد.

بیشترین عیوب فنی و عملكردی مربوط به وانت نیسان CNG و وانت پیكان و كمترین آن مربوط به وانت كاپرا است. ضمن اینكه در این بخش تنزل 4/8 درصدی مشاهده می‌شود.

در بخش تزئینات و مونتاژ، وانت مزدا دو كابین و وانت پیكان بیشترین و وانت نیسان CNG كمترین نمره منفی را كسب نموده‌اند.

بدنه خودروهای وانت مزدا دو كابین و وانت نیسان Z24i بیشترین نمرات منفی را كسب كرده‌اند. ضمن اینكه برای وانت كاپرا كمترین ایرادات ثبت شده است.

رنگ خودروهای وانت كاپرا و وانت نیسان CNG بیشترین و وانت مزدا دوكابین كمترین عیوب را داشته‌اند. در این بخش افت قابل ملاحظه 9/26 درصدی را شاهد هستیم.

ایرادات مهم و اساسی در خودروهای گروه وانت، با افت كیفی قابل توجه 5/74 درصدی همراه بوده و در مجموع گروه وانت تنزل كیفی 8/1 درصدی داشته است.

به گزارش پرشین خودرو در نمودار پیوست روند بهبود یا تنزل كیفی خودروهای گروه وانت نسبت به ماه قبل آورده شده است. كه بیشترین بهبود برای وانت پیكان تبریز و بیشترین تنزل برای خودروی وانت كاپرا است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10262
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه