مهندس سعید مدنی در بازدید از مگاموتور:

باید ساختار گروه سایپا با شرایط اقتصاد مقاومتی هماهنگ شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در شرکت مگاموتور از نزدیک در جریان روند فعالیت های انجام شده در این شرکت و برنامه ها و پروژه های در دست اقدام قرار گرفت. در این دیدار مدیران ارشد مگاموتور، هر یک گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های در دست


 

به گزارش سایپانیوز در این دیدار مدیران ارشد مگاموتور، هر یک گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های در دست اقدام ارائه دادند و مسایل و مشکلات موجود، مورد بررسی قرار گرفت.
مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان این دیدار با اشاره به اینکه شرکت مگاموتور وظیفه تولید ظریف ترین، دقیق ترین و مهمترین نیازهای گروه خودروسازی سایپا جهت تولید خودرو را بر عهده دارد گفت: این شرکت همواره از جایگاهی ویژه در گروه برخوردار بوده است و رشد و بهبود آن از اولویت هایی است که بر عملکرد گروه نیز تاثیر گذار است و عملا این شرکت را به یکی از دوبال پرواز سایپا تبدیل می کند.
وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در شرایط موجود تغییر کرده است گفت: در این شرایط برنامه ریزی باید بر اساس اقتصاد مقاومتی و شرایط جنگی باشد. ما می توانستیم با آینده نگری و برنامه ریزی بر اساس پیش بینی شرایط آینده موقعیتی را ایجاد کنیم که از مشکلات و چالش های امروز به آسانی بگذریم، اما هنوز هم برای جبران کاستی ها دیر نشده است.
مدیرعامل سایپا در ادامه گفت: مسایل مگاموتور یا سایپا دارای دو بعد بیرونی و داخلی است. چالش ها و مشکلاتی که در بعد بیرونی وجود دارد، توسط مدیران ارشد سازمان تا حصول نتیجه به جدیت پیگیری خواهد شد و مسایل داخلی نیز بیش از همه با همت و تلاش و همدلی کارگران، کارمندان و روسای واحدها و … حل می شود.
وی با تاکید بر اهمیت عملکرد قوای محرکه خودرو در رضایت مشتری گفت: بر اساس پژوهشی که در سایپا انجام شده است رابطه معنا داری بین نمره منفی خودرو و رضایت مشتری وجود ندارد. بیش از همه مشتری به نحوه کار قطعات عملکردی خودرو اهمیت می دهد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری و درصد ساخت داخل از اولویت ها و اهداف مهم گروه است گفت: با تحقق این هدف، واقعی شدن قیمت ارز، فرصتی مناسب در اختیار ما می گذارد تا علاوه بر اینکه با تولیدات خود در سطح منطقه ای و داخل کشور، حرف برای گفتن داشته باشیم، با تبدیل ارز حاصل از صادرات به ریال، منابع مالی خود را نیز بهبود دهیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی وضعیت آینده و آمادگی برای مواجهه با چالش ها از وظایف مهم مدیریت ارشد بنگاه های اقتصادی است گفت: متأسفانه رویه ای که تبدیل به عادت شده این است که به محض اینکه به بحران بر می خوریم به فکر راه چاره می افتیم و کمتر تدابیر لازم را از قبل پیش بینی می کنیم همین خود یکی از مهمترین موانع برای رسیدن به اهداف است.
وی افزود: بررسی که در سایپا بر روی 26 شرکت موفق در دنیا انجام شده نشان می دهد عامل موفقیت این شرکت ها قبل از آنکه ثروت و منابع مالی، دانش فنی و تکنولوژی، تبلیغات و … باشد، الزام و رعایت ارزش های اخلاقی بوده است. ما باید به رعایت ارزش های اخلاقی بیش از پیش اهتمام ورزیم.
مهندس مدنی تصریح کرد: تغییر نگرش، تیمی کارکردن، تفویض اختیار، نیت خیر و تلاش و کوشش به ما در انجام کارها و پیشبرد اهدافمان کمک خواهد کرد. بخشی از این تغییر نگرش مربوط به فرهنگ سازمانی است که می تواند در کنار دیگر فعالیت ها اثر بخشی داشته باشد. در رابطه با مسائل بازرگانی و مالی باید اخلاق حرفه ای و سازمانی داشته باشیم و تا حد امکان با کمک سیستم ها و مکانیزم های موجود ناهنجاری های داخل شرکت ها را کاهش دهیم.
در پایان این نشست مهندس مدنی باحضور در سایت شمالی مگاموتور از خطوط تولید موتور تیبا و تندر 90 همچنین کارگاه ابزار سازی این سایت بازدید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5068
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه