میهن صنعت :

با این خوراکی‌ها به جنگ سرطان بروید

میهن صنعت : ترکیب مناسب مواد غذایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و پیشگیری از آن مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند، مانند مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از حد اشعه‌هایی مانند نور آفتاب.

از اولین احساساتی که ممکن است بعد از تشخیص سرطان ایجاد شود، اضطراب، غم و اندوه، خشم، پشیمانی و وحشت است. کنترل احساسات بیماران تحت فشار و ممانعت از مداخلات شتابزده، تهاجمی و مخرب ضروری است. هیچ ماده غذایی واحدی نمی‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد، اما ممکن است کاربرد ترکیب مناسب مواد غذایی در کاهش دادن این خطر مهم باشد.

در تعیین مواد غذایی مصرفی، باید بین دست کم دو سوم مواد غذایی گیاهی و حداکثر یک سوم مواد غذایی حیوانی موازنه برقرار شود. این رژیم غذایی ابزار مهمی برای مبارزه با سرطان است. باید گزینه‌های بهتر و بدتر مواد غذایی را بررسی و ارزیابی نمود.
در اینجا لیستی از غذاهایی که از ایجاد تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند ارائه می دهیم:

• کلم- برای کسانی که به دنبال حفاظت از DNA خود از آسیب هستند و خواستار حفظ عملکرد بهینه سلول های خود هستند توصسه می کنیم کلمها را در سبد تغذیه خود قرار دهند. گل کلم، سیر، کلم و پیاز حاوی گلوکوزینولات که آسیب دی ان ای را حفظ می کند. همچنین حاوی گوگرد گیاهی است که بهینه سازی عملکردهای سلولی، کاهش خطر ابتلا به سرطان را بهمراه دارند.

• سبزیجات برگ سبز- لوتئین و زیگزانتین موجود در سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، کلید پیشگیری از سرطان است.

• عدس و نخود- مملو از کلسیم، آهن و ویتامین های گروه B هستند،در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است. آنها همچنین پروتئین های گیاهی دارد که می تواند یک جایگزین سالم به جای گوشت حیوانات شود.

• گوجه فرنگی- آنتی اکسیدان لیکوپن در گوجه فرنگی، هندوانه و پاپایا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

• امگا 3 اسیدهای چرب اشباع نشده- مصرف روزانه سالمون به تنهایی می تواند سرطان پستان را  14 درصد کاهش دهد. این مطالعه بر 800،000 زن انجام شد.

• روغن زیتون- در دانشگاه ناوارا در پامپلونا، محققان دریافتند زمانی که زنان (تحت رژیم غذایی مدیترانه) شامل روغن زیتون باشند، خطر ابتلا به سرطان پستان 62 درصد در طی یک دوره پنج سال کاهش میابد.

• بذر کتان- زنان می توانند خطر ابتلا به سرطان پستان با بذر کتان در رژیم غذایی خود کاهش دهند. لیگنان موجود در بذر کتان، یک نوع فیتواستروژن است برای جلوگیری از سرطان پستان در زنان یائسه موثر است.

• ادویه‌جات- فلفل سیاه و زردچوبه مملو از کورکومین ضد سرطان است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77278
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه