کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

با تصویب برجام و لغو تحریم های هسته ای قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت

میهن صنعت : شرایط رکود تنها دامن گیر صنعت خودرو نبوده و دیگر صنایع کشور نیز درگیر این رکود اقتصادی می باشند.اما به دلیل اهمیت صنعت خودرو، رکود در این بازار بیشتر به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عصر دیروز خبرگزاری فرانسه طی گزارشی اعلام کرد که برجام تصویب و باراک اوباما دستور لغو تحریم های هسته ای ایران را صادر نمود.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت در خصوص تاثیر تصویب برجام و لغو تحریم های هسته ای بر بازار خودرو، اظهار کرد : شرایط رکود تنها دامن گیر صنعت خودرو نبوده و دیگر صنایع کشور نیز درگیر این رکود اقتصادی می باشند.اما به دلیل اهمیت صنعت خودرو، رکود در این بازار بیشتر به چشم می آید.

این فعال بازار خودرو در ادامه افزود : تثویب برجام مسلما تاثیراتی مثبتی در بازار خودرو خواهد داشت.این تاثیرات چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم باعث خواهد شد تا بازار خودرو دچار  تحول شده و از حالت راکد بودن خارج گردد.لازم به ذکر است که به موازای تثویب برجام، بسته دولت در خصوص خروج از رکود نیز شرایط خوبی را جهت پویایی بازار فراهم خواهد کرد.

نیکخواه اظهار داشت : با توجه به تسهیلات بانکی که قرار است جهت خرید خودرو به متقاضیان داده شود، چرخه اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت و سرمایه در گردش به وجود آمده باعث خواهد شد تا صنعت خودر بار دیگر جان دوباره بگیرد.

نیکخواه در پاسخ به سوال خبرنگار میهن صنعت در خصوص اظهار نظر برخی از کارشناسان اقتصادی که گفته بودند این بسته دولت و وام 25 میلیونی خرید خودرو باعث رکود خواهد شد اظهار داشت : نرخ سود وام خرید خودرو 16 درصد می باشد و به هیچ وجه این نرخ سود باعث رکود نخواهد شد.

رکود در زمانی رخ داده بود که شرکت های لیزینگی تا 35 الی 40 درصد سود تسهیلات می گرفتند و خریداران را با مشکلات عدیده روبه رو می کردند.

کاظم نیکخواه در ادامه بیان کرد : شاید مردم و خریداران فکر کنند که با تصویب برجام و لغو تحریم های هسته ای ایران قیمت خودرو کاهش خواهد یافت اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

لغو تحریم ها تاثیری بر کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت چرا که قیمت دلار هنوز در بازار 3500 تومان می باشد که با این قیمت دلار مسلما قیمت تمام شده خودرو با گذشته فرقی نخواهد کرد.اما نباید از یاد ببریم که با لغو تحریم ها دوباره سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی بیشترخواهد شد و در نتیجه شرایط و تسهیلات بهتر و بیشتری در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77175
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه