میهن صنعت :

با توجه به هزینه های تحمیلی بر شرکتها ، قیمت خودرو منطقی است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هزینه های سربار و وجود سایت های زیان ده خودروسازی ،هزینه های زیادی را بر شرکت های خودروساز تحمیل نموده و موجب شده که قیمت تمام شده خودرو افزایش یابد بنابراین قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هزینه های سربار و وجود سایت های زیان ده خودروسازی ،هزینه های زیادی را بر شرکت های خودروساز تحمیل نموده و موجب شده که قیمت تمام شده خودرو افزایش یابد بنابراین قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت با توجه این شرایط تا حدودی منطقی است.

حسین گروسی افزود : برای تعدیل قیمت خودرو باید این هزینه های تحمیلی بر شرکتها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه به قیمت گذاری خودرو اعتقاد ندارم تصریح کرد : تنها راهکار شرایط موجود ، واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار و تعادل در عرضه و تقاضاست بنابراین با قیمت گذاری خودرو همچنان مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد : تعیین دستوری قیمت خودرو نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و تجربه گذشته نیز این موضوع را نشان داده است.

وی همچنین تنها راهکار کاهش هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو را افزایش تولید اعلام کرد و گفت  : برای کاهش هزینه های سربار در شرکتهای خودروساز و سرشکن شدن این هزینه ها تنها راهکار افزایش تولید خودرو است.

وی در ادامه گفتگو با خبر خودرو بر توسعه صادرات و ایجاد سایت های صادراتی تاکید کرد و افزود : برای کاهش هزینه ها و تعدیل قیمت خودرو باید سایتهای صادراتی ایجاد شده تا صادرات خودرو نیز با افزایش روبرو شود در غیر این صورت مشکلاتی موجود و نارضایتی در این بخش تداوم یافته و مصرف کنندگان و سهام داران شرکتهای خودروساز همچنان متضرر خواهند شد.

نماینده شهریار در خانه ملت اظهار داشت : باید بنگاههای اقتصادی فعالیت های خود را به نحوی تنظیم کنند که ضمن دریافت سود ، هزینه های شرکتها نیز پوشش داده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53429
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه