میهن صنعت :

با توجه به وضعیت کنونی واردات و صادرات خودرو تحقق اهداف دولت بعید به نظر می رسد

میهن صنعت : ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﻨﻲﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﮔﻤﺮﻛﻲ ﮔﻤﺮﻙ گفت : بر اساس قانون بودجه سال 92 مقرر شده است که گمرک از محل وصول حقوق ورودی خودرو 20 هزار میلیارد درآمد کسب کند که تحقق این امر بعید به نظر می رسد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ نادری افزود : آمار واردات خودرو از ابتدای سال 92 نشان دهنده کاهش واردات بوده و آمار خودروهای ترخیص شده کمتر از تعداد پیش بینی شده در قانون بودجه سال 92 است .

وی در پاسخ به اینکه بیشترین آمار واردات خودرو از چه کشور هایی صورت می پذیرد اظهار داشت : خودروهای وارداتی اغلب یه صورت واسطه ای وارد ایران می شوند زیرا تحریم ها در این زمینه محدودیت هایی را ایجاد کرده است ولی عمده واردات خودرو از کشورهای چین ، کره جنوبی و امارات صورت می گیرد .

وی با اشاره به عدم ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی گفت : با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی که برای آنها مأخذه ورودی بالغ بر 70 درصد تعریف شده بود بخش قابل توجهی از درآمد هایی که مقرر بود از این منبع کسب شود عملاً از بین رفت .

معاون فنی و امور گمرکی گمرک خاطر نشان کرد : با توجه به کاهش میزان واردات خودرو همچنین وضع قوانین جدیدی که منجر به عدم ثبت سفارش برخی خودروها شده است ، تحقق درآمد پیش بینی شده توسط مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق مأخوذه خودروهای وارداتی بسیار بعید به نظر می رسد .

نادری  در گفتگو با خبر خودرو در خصوص صادرات خودرو اظهار داشت :  صادرات خودرو نیز دچار رکود قابل توجهی است . لازم به ذکر است صادرات خودرو در چهار ماه نخست سال جاری 1469 دستگاه به ارزش 10 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 94.61 درصد و از نظر ارزش 92.5 درصد کاهش داشته است . همچنین میانگین قیمت خودروهای سواری صادراتی در چهار ماه نخست سال 7 هزار و 776 دلار است .

وی افزود: همچنین در چهار ماه نخست سال جاری 12 هزار و 640 دستگاه خودرو  به ارزش 266 میلیون دلار در گمرک ایران ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 4.64 درصد و از نظر 1.9 درصد رشد داشته است. میانگین قیمت هر خودروی سواری نیز در چهار ماه نخست سال جاری 21 هزار و 53 دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.6 درصد کاهش داشته است چراکه واردات خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی ممنوع شده و منجر به کاهش میانگین قیمت شده است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22962
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه