رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با میهن صنعت :

با حرف نمی شود بازار را تعدیل کرد

در حال حاضر عرضه ای وجود ندارد اما تقاضا همچنان هست و این باعث می شود که این حباب همچنان نشکند. در حال حاضر هم که سامانه باز شده اما شرکتها همچنان حتی خودروهایی که در اختیار دارند را تحویل مشتری نمی دهند و برخی شرکتهایی که می توانند بفروشند، سایتشان بسته است. مجموع این عوامل تأثیر خود را روی بازار نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره ی برخی خودروهای وارداتی که قیمتشان کمی مقرون به صرفه تر نسبت به سایر خودروها  است بیان داشت: خودروها در مجموع گران شده اند برخی خودروهایی هم که الآن ارزانتر هستند در تیرماه نصف این قیمت را داشتند. هر خودروی وارداتی قیمت جهانی دارد و تعرفه و هزینه های آن هم مشخص است.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت درباره ی ادامه روند گرانی خودروهای وارداتی عنوان کرد: وقتی خودرو به اندازه ی کافی در بازار باشد قیمت ها شکسته می شود اما وقتی این اتفاق نیفتد با حرف نمی شود بازار را تعدیل کرد. سایت شرکتها هم باید باز باشد در این شرایط میزان عرضه و تقاضا قیمت بازار را تعیین می کند.

وی افزود : در حال حاضر عرضه ای وجود ندارد اما تقاضا همچنان هست و این باعث می شود که این حباب همچنان نشکند. در حال حاضر هم که سامانه باز شده اما شرکتها همچنان حتی خودروهایی که در اختیار دارند را تحویل مشتری نمی دهند و برخی شرکتهایی که می توانند بفروشند، سایتشان بسته است. مجموع این عوامل تأثیر خود را روی بازار نشان می دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو خاطرنشان کرد : طی 20 تا 25 روز آینده اگر خودرو به اندازه ی کافی وارد کشور شد و شرکتها سایتشان باز شد همه چیز به روال معمول بر می گردد در غیر اینصورت این آشفته بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

مؤتمنی درباره ی سود کلان برخی واردکنندگان غیر رسمی توضیح داد: قیمت خودرو مشخص است، همچنین تعرفه ها و قانون آنها نیز مشخص است. سود حاصل از آنها هم که یقیناً قابل محاسبه بوده  و نهادی هم باید وجود داشته باشد که نیاز بازار به عرضه ی خودرو را شناسایی کند. حاشیه بازار مسئله ای است که نیاز به کنترل دارد.

سعید مؤتمنی در پایان درباره ی نقش نهادهای نظارتی در کنترل وضعیت اظهار داشت: کسی که مجوز یک نمایندگی و شرکتی را می گیرد باید تابع برخی قوانین باشد. رعایت این موضوع سبب عدم تخلف و سرپیچی از قانون می شود. اگر قانون به کسی می گوید که تعداد مشخصی خودرو می تواند وارد کند باید از آن تمکین کرد این موضوع حتی در پیش فروش خودروها نیز صادق است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=143352
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه