میهن صنعت :

با عرضه خودروهای جدید نیز قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تولید خودروهای جدید موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد گفت : تولید خودروهای جدید به سرعت صورت نخواهد گرفت ضمن اینکه تولید خودروهای جدید نه تنها باعث کاهش قیمت نمی شود بلکه باعث افزایش قیمت نیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تولید خودروهای جدید موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد گفت : تولید خودروهای جدید به سرعت صورت نخواهد گرفت ضمن اینکه تولید خودروهای جدید نه تنها باعث کاهش قیمت نمی شود بلکه باعث افزایش قیمت نیز خواهد شد.

محمد رضا نجفی منش با اشاره به راهکار خروج از شرایط کنونی بازار خودرو گفت :  امروز تنها در بازار خودرو رکود نیست بلکه در بسیاری از بخش ها از جمله مسکن و بازار لوازم خانگی و بسیاری از بازارهای دیگر شاهد توقف انتظاری  از سوی متقاضیان هستیم.

وی گفت : متاسفانه عده ای با تصور اینکه جریان مذاکرات و توافقات باعث کاهش نرخ ارز و افت قیمت کالاهای داخلی خواهد شد از خرید خودرو دست نگه داشتند اما قطعا هنگامی که  متوجه شوند که کاهشی در قیمت کالاها صورت نخواهد گرفت مجددا به سمت بازار خرید متمایل خواهند شد .

وی تحریک بازار را راهکار خروج از جریان کنونی بازار خودرو اعلام کرد و اظهار داشت : برای خروج از جریان فعلی باید تحریک بازار صورت گیرد به این طرق که بانک ها و موسسات لیزینگ تسهیلاتی را با بهره های بسیار کم و باز پرداخت بلند مدت و معقول به مشتریان اختصاص دهند  قطعا با این شیوه هم کار هم جریان بخش تولید بهتر خواهد شد و هم مشتریان توان مالی لازم را کسب خواهند کرد.

وی هچنین  به تشکیل ستاد تحول کیفیت در صنعت خودرو پرداخت و خاطر نشان کرد : البته برنامه های لازم برای تحول در کیفیت پیش بینی و تدوین شده است اما مسلما دستور اخیر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص تشکیل ستاد تحول کیفیت ، این جریان را تسریع خواهد کرد.

وی گفت : در این ستاد موارد مورد نظر مشتریان در خصوص کیفیت تولیدات داخلی بررسی کارشناسی می شود تا هر چه سریعتر به انها جامه عمل پوشیده شود.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به وجود برنامه های متعدد برای تحول در کیفیت خودروها مشکل اصلی را تسریع در اجرای آنها اعلام کرد و تصریح کرد : در جلسات اخیر ستاد تحول کیفیت که به طور مستمر در حال تشکل است برنامه هایی توسط کارشناسان وسازمان گسترش و نوسازی تدوین و همگی در حال اجرایی شدن است.

نجفی منش افزود : امروز خروج خودروهای قدیمی و ورود خودروهای جدید  عمده تقاضای مصرف کنندگان داخلی را تشکیل می دهد از این رو بایستی خودروسازان نیز تولید خودروهای جدید را دنبال نمایند و حداقل سالی چند خودروی جدید را وارد بازار کنند تا نیاز به حق مردم برآورده شود.

وی همچنین به وجود برخی مشکلات در تولید خودروهای موجود اشاره کرد و گفت : با توجه به  وجود برخی از مشکلات در برخی از بخش ها و قطعات خودروهای موجود مقرر گردید تا این موارد  اعلام شود  و از طریق انجمن قطعه سازان و خودروسازان نسبت به بهبود سریع اینها اقدامات لازم انجام شود.

وی در ادامه گفتگو با خبر خودرو در خصوص تاثیر حضور مشاوران خارجی در صنعت خودرو گفت : حضور مشاوران خارجی باعث می شود که تجربیات بین المللی به صنعت داخل منتقل شود و همزمان فعالیت ها با تلاش متخصصان داخلی و هدایت و راهنمایی مشاوران بین المللی صورت گیرد.

وی تاکید کرد : مسلما وجود مشاوران خارجی  باعث حرکت های بهتر در جریان تولید خودرو در کشور شده  ، ضمن اینکه این کار عقلایی بوده و  موجب تسریع در دستیابی به نتیجه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=76055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه