رییس خانه صنعت، معدن و تجارت:

با نظام بانکی فعلی صنعت رشد نخواهد کرد

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است که با نظام بانکی فعلی صنعت کشور رشد نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،عبدالوهاب سهل‌آبادی در آیین معارفه و تکریم محمد شریعتمداری و محمدرضا نعمت زاده به عنوان وزرای سابق و حاضر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانید که با نظام بانکی فعلی صنعت رشد نخواهد کرد. نظام بانکی که نه مراجع تقلید رفتارهایش را درست و شرعی می‌داند و نه جوامع بین‌المللی آن را قبول دارد.

وی ادامه داد: رکود ما را بیچاره کرده و وضعیت صادرات کشور به هیچ وجه باب میل مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیست، بنابراین محمد شریعتمداری باید بداند باری که چهار سال پیش در شرایط بدتری بر دوش نعمت زاده گذاشته شد، هنوز هم سنگین است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که عوامل محیطی در بخش اداره صنعت هنوز به تکامل نرسیده‌اند و در حال بیچاره‌کردن این بخش هستند، تصریح کرد: نزول و بهره مرکب صنعت کشور را بیچاره کرده و تسهیلات نوش ‌داروی بعد از مرگ سهراب هستند. ما انتظار داریم بخش خصوصی واقعی در نظر گرفته شود و نسبت به بهبود وضعیت صنعتی کشور تصمیمات عملیاتی مدنظر قرار گیرد.

سهل‌آبادی ادامه داد: شریعتمداری یکی از مهم ترین وزارتخانه‌های کشور را تحویل گرفته و در این دوره زمانی چهار ساله پیر خواهد شد. چه در دوره قبلی و چه در دوره فعلی روسای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری به عنوان وزرای صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند و این مساله نشان می‌دهد انتخاب این افراد به دلیل تلاش و عملیاتی بودن آنهاست.

پس از سهل‌آبادی، فاضلی – رییس اتاق اصناف ایران – نیز با اشاره به این که اصلاح قانون نظام صنفی در دوران وزارت نعمت زاده به اتمام رسید، گفت: این مساله کمک خواهد کرد که کار به مردم سپرده شود و مشارکت آنها بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که محمد شریعتمداری شرایط مطلوبی در بین بنگاه‌ها و کارآفرینان دارد، خاطر نشان کرد: باید حمایت به صورت عملیاتی در بخش صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گیرد و توسعه متوازن نیازمند استراتژی درست در بخش صنایع بزرگ، متوسط و کوچک است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131599
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه