میهن صنعت :

با هزار میلیارد تومان ، صنعت قطعه سازی از خطر نابودی نجات می یابد

میهن صنعت : با تزریق هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد رقابت های معقول ، این صنعت می تواند به تولید خود ادامه دهد. در غیر این صورت صنعت قطعه سازی در معرض خطر قرار خواهد گرفت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو انجمن قطعه سازان در خصوص بودجه مورد نیاز برای رفع مشکلات صنعت قطعه سازی گفت :  با تزریق هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد رقابت های معقول ، این صنعت می تواند به تولید خود ادامه دهد. در غیر این صورت صنعت قطعه سازی در معرض خطر قرار خواهد گرفت .

یزدان بخش تصریح کرد : این صنعت به لحاظ نقدینگی در شرایط خوبی به سر نمی برد و کارخانه ها همگی در معرض تعطیلی هستند. رقم تسهیلاتی که به این صنعت تعلق گرفته در حدود 10 درصد از نیاز قطعه سازان است و همین میزان نیز به طور مستمر پرداخت نمی شود. هم اکنون مشکلات ناشی از نقدینگی باعث تولید کمتر در صنعت قطعه سازی  شده است که در صورت عدم تولید قطعات امتیاز تولید باطل خواهد شد .

وی افزود : عمده ترین مشکلی که این صنعت را تهدید می کند دستوراتی است که بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص قطعه سازی و خودروسازی و بدون در نظر گرفتن امکانات موجود و نواقص این صنایع ، صادر می شود .

 وی خاطر نشان کرد : به احتمال زیاد امسال سال گذر ار مشکلات خواهد بود و این امر در سایه دولت جدید اتفاق خواهد افتاد . بهبودی فضای کسب و کار، کم شدن تحریم ها ، ثبات نرخ ارز و طلا از جمله مواردی ست که از دولت آتی انتظار می رود .

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به توانایی دو قطب خودروساز ایران در عرضه محصول جدید به بازار تصریح کرد : ایران خودرو و سایپا در راستای ارتقاء کیفیت محصولات خود تلاش های بی وقفه ای داشته اند و به راحتی می توان در صورت تخصیص امکانات لازم به این دو قطب خودروسازی کشور ، انتظار طراحی دو خودرو جدید در سال را از آنان داشت .

یزدان بخش گفت : استفاده از تکنولوژی های روز حق مسلم مردم ایران است لیکن خودرو سازی کشور برای تولید خودروهای یورو 4 به زمان نیاز دارند . هم اکنون دو تا سه خودرو با این استاندارد تولید شده است اما این میزان تولید کافی نخواهد بود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21138
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه