مدیر عامل سازمان صنایع کوچک:

بخش اعظمی از صنایع کوچک کشور در شهرک صنعتی کشور مستقر هستند

نشست خبری محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با حضور اصحاب رسانه در آستانه روز صنایع کوچک صبح امروز برگزار شد. وی در جریان این نشست عنوان کرد:بخش اعظمی از صنایع کوچک کشور در شهرک صنعتی کشور مستقر هستند و حدود 78 هزار و 800 قرارداد تاکنون در شهرک های صنعتی منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نشست خبری محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با حضور اصحاب رسانه در آستانه روز صنایع کوچک صبح امروز برگزار شد.

معاون وزیر صمت در جریان این نشست خبری عنوان کرد:بخش اعظمی از صنایع کوچک کشور در شهرک صنعتی کشور مستقر هستند و حدود 78 هزار و 800 قرارداد تاکنون در شهرک های صنعتی منعقد شده است.

وی در ادامه از ورود 16 هزار طرح صنعتی، 10 هزار طرح نصب سوله و تجهیزات جانبی و همچنین 3200 طرح در مرحله نصب ماشین آلات به چرخه تولید خبر داد و به علاوه اعلام کرد: برنامه کاملی برای  22.5 درصد واحد غیر فعال در نظر گرفته شده است که در آینده ای نزدیک به تولید باز خواهند گشت.

وی در ادامه اعلام کرد:تامین زیرساخت ها برای توسعه صنعتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و به همین دلیل برای تامین آب و برق در شهرک ها به ترتیب ظرفیت 15 هزار 600 لیتر در ثانیه و 9 هزار و 250 مگاوات برق و 3 هزار کیلومتر شبکه انتقال برق در نظر گرفته شده است.

محسن صالحی نیا در خصوص مشکلات و موانع برای تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و مواد اولیه اذعان کرد: برای تامین سرمایه در گردش واحدها با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستیم که با  تخصیص کامل سهم 40 درصدی صنایع از منابع بانک، امکان توسعه واحدهای کوچک صنعتی نیز فراهم می شود و طی بررسی های انجام شده با  شرکت شهرک های صنعتی استان ها به دنبال حل مشکل مواد اولیه هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از اقدامات اجرایی و خدمات در شرکت شهرک های صنعتی استان ها انجام می گیرد، عنوان کرد:میز خدمات الکترونیکی برای ارائه خدمات و  تنظیم درخواست های صنعت در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعال است.

صالحی نیا  با اعلام این که  کنسرسیوم های مختلف صادراتی در زمینه های مختلف شکل گرفته است، گفت: 97 خوشه صنعتی به نام وجود دارد که در این حوزه 40 پروژه در مرحله اجرا است و در سال های آینده به این رقم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182674
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه