میهن صنعت:

بخش اول/ سفر به عجیب‌ترین خانه‌های دنیا

در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با 10 خانه عجیب در سراسر دنیا آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معمارهای این خانه‌ها خلاقیت و جسارت بسیاری را برای طراحی این مدل خا‌نه‌ها از خود نشان داده‌اند. طراحی‌هایی که می‌توان گفت تا حدودی از استقبال دور از انتظاری برخوردار شده‌اند. در این خبر شما را با بخش اول 19 عدد از این خانه‌های عجیب و غریب آشنا می‌کنیم:

1- خانه‌ای با دیوارهای شفاف در ژاپن
اگر گمان می‌کنید چیزی برای پنهان کردن ندارید، بعید نیست که خانه شفاف در توکیو ژاپن برای شما جالب باشد. دیوارهای خارجی، سقف و حتی دیوارهای بین اتاق ها در این خانه نادر، شفاف هستند. هیچ حریم خصوصی در این خانه تعریف نشده و فقط دیوارهای سرویس‌ بهداشتی (حمام و دستشویی) غیر شفاف هستند.


2- خانه اسکیت آمریکا
 این خانه رویای تمام اسکیت بازانی است که آرزو دارند در هر مکانی از خانه بتوانند اسکیت کنند. این این مکان رویایی اسکیت بازان، در مالیبوی کالیفرنیا قرار دارد و روی تمام سطوح داخلی و خارجی این خانه می توان اسکیت کرد. مالک این خانه قهرمان سابق اسکیت جهان، پیر آندرس است. این خانه شامل سه قسمت مجزاست، اولین قسمت شامل اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه است. قسمت دوم اتاق خواب و حمام را در بر می گیرد و قسمت سوم زمین تمرین اسکیت است. کف، سقف و دیوارها تشکیل لوله‌ای  را می دهند که می‌توان روی آن اسکیت کرد. در این خانه حتی روی مبلمان هم می‌شود اسکیت کرد. هیچگونه محدودیتی برای اسکیت در این خانه وجود ندارد.


3-  کم عرض ترین خانه دنیا در لهستان
این خانه باریک در شهر ورشو قرار دارد و طبق قوانین لهستان به دلیل عرض غیر متعارف آن، امکان ساخت و ساز به صورت واحد مسکونی وجود نداشته است. لذا طراح برای این ساختمان تحت عنوان یک سازه سه بعدی هنری یا به اصطلاح رایج  art installation مجوز ساخت گرفته است. بیشترین عرض این سازه 122 سانتی متر و کمترین عرض آن 71 سانتی متر است. این خانه شامل آشپزخانه، اتاق پذیرایی، حمام با یک دوش و اتاق خواب با یک تخت یک نفره است. این خانه باریک، با مواد پلی کربنات ساخته شده و برای اینکه بزرگتر به نظر برسد، و به منظور بعد بخشیدن به آن از رنگ سفید استفاده شده است. در خانه مذکور، برای رسیدن به طبقه همکف یک پله در نظر گرفته شده و برای تردد بین اتاق‌ها از نردبان استفاده شده است.

 

4- خانه احداث شده در برج آبی قدیمی بلژیک
نام برج 30 متری خانه چاتودو است. این خانه شامل دو گاراژ، دو اتاق خواب، یک آشپزخانه بزرگ و یک اتاق چند منظوره است. یک تراس زیبا هم روی پشت بام قرار دارد که از آنجا می توان منظره تمام شهر را دید. داخل خانه بسیار مدرن است و یک پله گرد طبقات را به هم وصل می کند.


5- خانه دیک کلارک کارتون فلینت استون در آمریکا
این خانه یک طبقه در مالیبوی کالیفرنیا از کارتون فلینتستون ها  الهام گرفته و صاحب اصلی این خانه دیک کلارک است. داخل و خارج خانه درست مانند همان خانه کارتون طراحی شده است. این خانه یک اطاق خواب و دو حمام دارد و به نظر می رسد که همه چیز از صخره ساخته شده است. دیک کلارک این خانه را به قیمت 1.778 میلیون دلار فروخت و این نصف قیمتی بود که وی در ابتدا درخواست کرده بود!


6- کوچکترین خانه دنیا در آلمان
طراح این بنا یک فرد پناهنده به آلمان بوده است. مساحت این خانه فقط یک متر مربع است. یک اتاق برای نشستن و خوابیدن، یک در قفل شو، یک میز جمع شو و یک پنجره دارد. این خانه فاقد حمام، آشپزخانه یا تسهیلات دیگری است. سال ساخت آن 2012 است و احتمالا آغازگر نهضت ساخت خانه‌های کوچک در سرتاسر آمریکا بوده است.


7- خانه سرسره ای در ژاپن
این یکی از غیرمعمول ترین و جالب ترین خانه هاست. این خانه 1762 فوتی در مگاروکو واقع شده و توسط معماران ژاپنی طراحی شده است. خانه 3 طبقه ای که طبقات آن توسط سرسره به یگدیگر وصل می شوند. در یک طرف راهرو طبقه سوم سرسره و در طرف دیگر آن راه پله قرار دارد، این موضوع به شما اجازه می‌دهد که از پله ها بالا رفته و با سرسره پایین بیایید. در واقع این خانه از یک سمت به راه پله و راهرو و از یک طرف به سرسره مجهز است.


8- خانه سنگی پرتغال
این خانه شبیه خانه فلینتستون ها است، با این تفاوت که مالکان آن را عمدا شبیه خانه داخل کارتون نساخته‌اند. این خانه متشکل از 4 سنگ بزرگ است که به عنوان فونداسیون، سقف و دیوارهای خانه عمل می کنند. این خانه در ابتدا به منظور استفاده در زمان تعطیلات ساخته شد. اما بعدا تبدیل به یک موزه کوچک از عکس‌های خانه های قدیمی شد. بنای جالبی که توریست‌ها را از سراسر دنیا به خود جلب می کند.


9- خانه تبدیل شده از دو کلیسا در هلند
یک معمار هلندی دو کلیسای قدیمی را تبدیل به دو خانه رویایی نموده است. بخش عمده داخل خانه ها نظیر ورودی ها و طاق‌های داخل دیوارها شبیه کلیساست با این حال معماری داخلی آن مدرن و رویایی است.


10- خانه بزرگ صدفی در مکزیک
این خانه در مکزیکوسیتی واقع شده و از داخل و بیرون شبیه یک صدف است. این خانه دارای یک دیوار بزرگ با شیشه‌های موزاییکی رنگارنگ، شبیه رنگین کمان است. متاسفانه این خانه زیبا در معرض دید عموم قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182430
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه