«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بخش اول/ معرفی بهترین نمایشگاه های خودرو جهان

برای علاقه مندان به دنیای خودرو هیچ چیز جذاب تر از شرکت در نمایشگاه های خودرو نیست. بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک خودروهای افسانه ای را مشاهده کنند.در این بخش لیستی از بهترین نمایشگاه های خودرو جهان گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برای علاقه مندان به دنیای خودرو هیچ چیز جذاب تر از شرکت در نمایشگاه های خودرو نیست. برترین تولید کنندگان خودرو از سراسر جهان در این رویدادها حاضرشده و جدیدترین محصولات و خودروهای خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند اما بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک خودروهای افسانه ای را مشاهده کنند و یا حتی پشت فرمان بهترین خودروهای جهان بنشینند.در این بخش لیستی از بهترین نمایشگاه های خودرو جهان گردآوری شده که دوستداران این حوزه می توانند حداقل در یکی از آن ها شرکت کنند.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت

این نمایشگاه بدون تردید بهترین رویداد خودرویی بوده و به عنوان پادشاه این نمایشگاه ها در سراسر جهان شناخته می شود.البته نمایشگاه خودرو فرانکفورت بیشتر با نام رسمی IAA (نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان) شهرت دارد که به دو بخش خودروهای تجاری و مسافری تقسیم شده و بخش مسافری در فرانکفورت برگزار می شود.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت برای نخستین بار در هتل بریستول شهر برلین برگزار شد و در سال 1897 تنها 8 خودرو در این رویداد به نمایش گذاشته شدند.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2020 از24 تا 30 سپتامبر (3الی 9مهر 99) میزبان بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

نمایشگاه خودرو ژنو

نمایشگاه خودرو ژنو از سال 1905 میلادی در ماه مارس هر سال در سوئیس برگزار می شود. صدها خودرو و هزاران بازدید کننده هر سال در این رویداد شرکت می کنند.

علاوه بر نمایش خودرو، این گردهمایی قطعات و اکسسوری های خودرو را نیز در معرض نمایش قرار می دهد.

بازدیدکنندگان می توانند برای شرکت در این رویداد به مرکز همایش در نزدیکی فرودگاه بین‌ المللی ژنومراجعه کنند. مسئولیت سازماندهی آن برعهده  سازمان بین‌ المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری است.

تولید کنندگان می توانند در 9 دسته از جمله پیشرانه، بدنه و سایر قطعات خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو حاضر شده و محصولات خود را معرفی کنند.

نمایشگاه خودرو وودوارد دریم کروز (Woodward Dream Cruise)

 

این نمایشگاه برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک و  غول پیکر آمریکایی ایده آل بوده و نمی توان آن را در دسته نمایشگاه های خودرویی نظیر فرانکفورت، ژنو یا پاریس قرار داد. این رویداد سومین سه شنبه ماه آگوست هر سال طی تنها یک روز در دیترویت آمریکا می شود.

نزدیک به 40 هزار خودروی کلاسیک مربوط به دهه 1950 تا 1970 میلادی در این رویداد حضور پیدا می کند.

علاوه برخودروسازان، هر شخصی می تواند در این نمایشگاه شرکت کند البته باید خودروی پیشنهادی او حرفی برای گفتن داشته باشد.

فستیوال سرعت گودوود

این همایش خودرویی به صورت سالانه اواخر ماه حون ویا اوایل جولای در در جنوب شرقی انگلستان برگزار می شود.  خودروهای فرمول یک، خودروهای اسپرت و برخی از مدل های کانسپت شرکت کنندگان فستیوال سرعت گودوود را تشکیل می‌دهند.از بخش های فستیوال سرعت می توان از بالا رفتن از تپه، چالش سراشیبی، رالی جنگلی نام برد. این جشنواره خودرویی برای نخستین بار در سال 1993 میلادی راه اندازی شد.

نمایشگاه خودرو شانگهای

اکثر ما تصور می کنیم که جنس های چینی نامرغوب و بی کیفیت هستند اما نمی توان منکر رشد اقتصادی این کشور شد. چینی ها خودروهایی زیادی برای معرفی به بازار تولید کردند اما بسیاری از شرکت های غربی سهم عمده ای از بازار خودرو چین را در اختیار دارند و به همین دلیل نمایشگاه خودرو شانگهای در لیست بهترین رویدادهای خودرویی قرار گرفته است.

این جشنواره خودرویی برای نخستین بار در سال 1985 برگزار شد و به دلیل بازار مهم و جمعیت زیاد این کشور برای خودروسازهای آمریکایی و اروپایی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188853
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه